استفاده از ظرفیت‌های خالی CNG در روزهای پرمصرف بنزین

استفاده از ظرفیت‌های خالی CNG در روزهای پرمصرف بنزین
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به افزایش مصرف بنزین در روزهای اخیر به مردم توصیه کرد از ظرفیت خالی بخش سی ان جی بیشتر استفاده کنند.

به گزارش شانا، عباس کاظمی روز سه‌شنبه (۲۸ تیرماه) در حاشیه افتتاحیه سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت گفت: شرکت ملی پالایش و پخش تامین کننده بنزین است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، اما باید سازوکاری ایجاد کنیم که مردم از گاز طبیعی فشرده (CNG) بهره بیشتری ببرند.

وی با بیان این‌که سوخت سی ان جی پاک و نسبت به بنزین هم ارزان تر است، تصریح کرد: با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خالی CNG، امنیت توزیع بنزین هم تامین می‌شود.

به گفته وی، هم اکنون روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت موجود سی ان جی بلااستفاده است.

کاظمی همچنین در بخش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مسئولیت ما در چهار سال گذشته عرضه سوخت مناسب و سازگار با محیط زیست بوده که در آن اهتمام جدی به عمل آوردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این‌که قبل از سال ۹۲ گاهی بنزن در هوا به ۲۰۰ پی پی ام می رسید، افزود: در سال‌های اخیر بنزن موجود در هوای تهران به ۵ رسیده و میزان آلاینده گوگرد هوای شهر نیز از ده هزار پی پی ام به ۵۰ پی پی ام کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که این مورد در حال تسری به دیگر شهرهای کشور نیز هست، ادامه داد: برنامه ما برای سال‌های آینده این است که ۵۰ شهر را تا پایان دولت دوازدهم از نعمت بنزین و نفت‌گاز یورو ۴ بهره مند کنیم.

۲۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۴۹۱