مصوبه جدید ارزی دولت و تکالیف تازه صادرکنندگان

مصوبه جدید ارزی دولت و تکالیف تازه صادرکنندگان
بر اساس مصوبه وزیران عضو کارگروه صادرات کشور، صادرکنندگان باید برای فروش معادل ارز دریافتی مرجع به بانک‌های عامل در مقابل صادرات کالاهای وارداتی به دولت تعهد دهند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، وزرای عضو کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مصوب کردند که صادرات قطعی عین کالاهای وارداتی که ارزآنها از طریق سیستم بانکی با نرخ مرجع اعم از اعتباراسنادی، برات و حواله تامین شده باشد، منوط به تعهدصادرکننده مبنی بر فروش معادل ارز دریافتی به بانک عامل خواهد بود.

ساسان خدایی در گفتگو با مهر در خصوص این مصوبه گفت: با توجه به اینکه برخی از کالاهای وارداتی ارز مرجع دریافت کرده و با توجه به اولویت بندی‌ها می توانند از ارز 1226 تومانی بهره مند شوند، بیم این وجود داشت که کالاها بدون اینکه ارزش افزوده ای بر روی آنها صورت گیرد، مجدد صادر شده و ارز حاصل از واردات آنها عاید صادرکننده شود.

معاون مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برخی از صادر کنندگان با دریافت ارز مرجع برای واردات کالا اقدام به صادرات این کالا کرده و ارز حاصل از صادرات را با قیمت 1900 تا 2000 تومان در بازار آزاد به فروش می رساندند؛ بدون اینکه کالا ارزش افزوده ای پیدا کرده باشند.

وی تصریح کرد: بر این اساس، کارگروه صادرات مصوب کرد که این وارد کنندگان چنانچه بخواهند همان کالا را صادر کنند باید به بانک عامل دریافت کننده ارز مرجع مراجعه کرده و مابه التفاوت ارز مرجع و غیر مرجع را به آن بانک بپردازند.

۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ۰۷:۵۴
تعداد بازدید : ۸۷۶