اولین گردهمایی تخصصی پلی الفین ها برگزار شد

اولین گردهمایی تخصصی مجتمع های پتروشیمی پلی الفینی به مدت دو روز در عسلویه برگزار شد.
نخستین گردهمایی تخصصی پلی الفین ها به میزبانی شرکت پلیمر آریاساسول و با حضور شرکت‌های پتروشیمی جم، مهر، پلی‌پروپیلن جم، امیرکبیر، پلیمر کرمانشاه، لاله، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تبریز، هلدینگ خلیج فارس، پژوهش و فناوری پتروشیمی، بندر امام (بسپاران)، مارون، ایلام، مهاباد در سالن کنفرانس شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد برگزار شد.
به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پازارگاد، رئیس‌کل امور مهندسی تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره هدف برگزاری این گردهمایی دو روزه گفت: ظرفیت تولیدی صنعت پتروشیمی که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری در حدود 60 میلیون تن در سال است و نزدیک به 10 درصد از آن مربوط به واحدهای پلی الفین می‌شود که این موضوع اهمیت این واحدها را در تولیدات صنعت پتروشیمی مشخص می‌کند.
وی افزود: هدفی که از برگزاری این جلسه داشتیم انتقال تجربیات و دستاوردهای واحدهای مختلف پلیمری و پلی‌اتیلنی بود که خدا را شکر به این هدف در نخستین گردهمایی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار کرد، رسیدیم و امیدواریم که این همایش‌ها با همکاری مجتمع‌های دیگر تداوم داشته باشد.
 قدرت الله فرج پور دراین‌باره افزود: قصد ما از برگزاری این همایش فراهم کردن فضایی بود تا شرکت‌های مختلف که به‌صورت جزیره‌ای فعالیت‌های مختلف خود را انجام می‌دهند بتوانند نتایج این فعالیت‌ها را در اختیار واحدهای دیگر قرار دهند تا واحدهای دیگر راه رفته را دوباره نروند. به عنوان مثال در خصوص کاتالیست های جایگزین که آنان را در زمان گذشته و در شرایط تحریم کشور از توقف تولید نجات داده است و چه‌بسا بهتر از کاتالیست های قبلی بوده است.
وی درباره دوران پسا تحریم و تغییراتی که در این زمان برای مجتمع‌های پتروشیمی ایجاد می‌شود، گفت: نخستین اتفاقی که می‌افتد در خصوص نیاز آن‌ها به قطعات، مواد شیمیایی و کاتالیست است که قطعاً با برداشته شدن تحریم‌ها گشایش‌هایی حاصل می‌شود البته باید گفت که در زمان تحریم‌ها، این محدودیت‌ها باعث شد تا ما از وابستگی به شرکت‌ها و منابعی که قطعات و مواد لازم را از آن‌ها تهیه می‌کردیم، رهایی یابیم.
رئیس‌کل امور مهندسی تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالیت‌های پژوهش و فناوری پتروشیمی را نمونه‌ای این دستاوردها عنوان کرد و افزود: در این گردهمایی، پژوهش و فناوری پتروشیمی با دست پر آمده بود و روی چندین مورد از کاتالیست ها کار کرده بود که آن‌ها را ارائه دادند و نتایج آن‌ها بسیار عالی‌تر از نمونه‌های خارجی خود بود و در حقیقت در زمان تحریم، این فرصت به وجود آمد تا ما به فکر بیافتیم و به نتایج خوبی برسیم.
 فرج پور در خصوص عملیاتی شدن این پژوهش‌ها گفت: یکی از مزایایی که پژوهش و فناوری پتروشیمی دارد واحدهای نیمه‌صنعتی است که همانند واحدهای واقعی اما با تولید بسیار کمتر فعالیت می‌کنند و این امکان را به وجود می‌آورد که تمامی آزمایش‌ها با متغیرهای مختلف انجام شود و ریسک به‌کارگیری مستقیم در واحدهای صنعتی پایین بیاید و در گذشته یک مورد از این کاتالیست ها در یکی از مجتمع‌ها مورداستفاده قرار گرفته است و در حال حاضر نیز پتروشیمی لرستان با قراردادی که با این واحد بسته است قرار شده که از کاتالیست های آن‌ها استفاده کند.
گفتنی است، این گردهمایی در روزهای 25 و 26 تیرماه در شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد برگزار شد.
۲۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۴۶۱