قرارداد کنسرسیوم توتال همسو با منافع ملی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد شرکت ملی نفت ایران و با کنسرسیومی به رهبری شرکت فرانسوی توتال یک قرارداد کاملا مطالعه شده و در چارچوب منافع ملی است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، کوروش کرم پورحقیقی با اشاره به قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: وزیر نفت پیش از حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و توضیح در باره این قرارداد، در کمیسیون انرژی حضور یافت و توضیحات فنی را ارائه کرد که اعضای کمیسیون نیز قانع شدند.

وی افزود: از آنجا که ما به مسئولان نظام اعتماد و اطمینان داریم آن‌ها پیش از هر اقدامی منافع ملی را مدنظر دارند، به همین دلیل این قرارداد را یک قرارداد مثبت و در چارچوب منافع ملی، کشور و نظام می‌دانیم.

کرم پور، با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای وارد آوردن فشارهای بیشتر به کشور از طریق وضع تحریم‌های جدید و همچنین بدعهدی آن‌ها در مسئله توافق برجام تصریح کرد: در چنین شرایطی باید از قراردادهایی که می‌تواند به بی اثر کردن تحریم‌ها کمک کند استقبال کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: اعتقاد داریم که حضور توتال در ایران، زمینه را برای حضور دیگر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی باز خواهد کرد.

۳۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۶:۲۵
تعداد بازدید : ۴۱۳