آلاینده‌های سوختی نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی یافته است

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پایش‌های مداوم این سازمان نشان می‌دهد که میزان بنزن موجود در هوا اکنون نسبت به سال‌های گذشته، به طور محسوسی کاهش یافته است.

به گزارش شانا، شینا انصاری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پایش کیفیت سوخت از سال ۸۹ انجام شده است، اما این پایش و اندازه گیری از سال ۹۳ به‌طور مستمر و مداوم هر سه ماه یکبار انجام می‌شود، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که میزان بنزن و آروماتیک‌ها در سوخت طی سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ بسیار بالا بود که توزیع سوخت استاندارد این میزان به حد استاندارد رسیده است.

وی به کاهش میزان بنزن موجود در هوا با توزیع سوخت استاندارد اشاره کرد و افزود: با توزیع سوخت استاندارد و پایش مداوم این سازمان، میزان بنزن موجود در هوا نیز نسبت به سال‌های گذشته تا حد محسوسی کاهش یافته است

انصاری درباره پایش و اندازه‌گیری فصلی سوخت در کلان‌شهرها نیز تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، سازمان محیط زیست به صورت فصلی، سوخت جایگاه‌ها را اندازه‌گیری می‎کند، بررسی‌ها نشان داده است که کیفیت سوخت جایگاه‌ها نیز ارتقا یافته است.

وی عنوان کرد: طبق همین مصوبه، سازمان محیط زیست افزون بر بنزن، ترکیبات آروماتیک در سوخت را نیز اندازه گیری می‎کند که نتایج نشان می‌دهد این ترکیبات نیز به استاندارد نزدیک شده‌اند.

۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۳۴۹