مجوز بانک صنعت نفت صادر شود

مجوز بانک صنعت نفت صادر شود
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی از بانک ها که شرایط به مراتب کمتر از بانک صنعت نفت را داشته اند، مجوز گرفته اند؛ در حالی که مجوز بانک صنعت نفت هنوز در نوبت قراردارد و این موضوع در مجلس قابل...
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، سید مسعود میرکاظمی، رئیس کمیسون انرژی مجلس نهم، ضمن مطلوب خواندن طرح تاسیس بانک صنعت نفت و این موضوع که بانک نفت را بخش خصوصی تشکیل می دهد، خواستار شتاب بخشی به روند ارائه مجوز بانک صنعت نفت از سوی بانک مرکزی شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی از بانک ها که شرایط به مراتب کمتر از بانک صنعت نفت را دارا بوده اند، مجوز گرفته اند؛ در حالی که مجوز بانک نفت هنوز در نوبت است و این موضوع در مجلس قابل رسیدگی است.

منتخب حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان این که ارزیابی و عملکرد قانون از طریق دستگاه های اجرایی وظیفه مجلس است، تصریح کرد: قانون نفت به تازگی ابلاغ شده و لازم است با گذشت زمان ارزیابی شود.

میرکاظمی با اعلام این که قانون نفت با مشارکت کارشناسان نفت و مجلس تدوین و تلاش شده است تمام تمهیدات صنعت نفت در نظر گرفته شود، تصریح کرد: هم اکنون زود است درباره کاستی های قانون نفت سخن گفت و چنانچه در فرآیند اجرایی قانون نیاز به اصلاحاتی باشد، به طور طبیعی می توان آن را برطرف کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، ایجاد صندوق حمایت از ساخت داخل را اثربخش خواند و افزود: این صندوق را می توان حتی از سوی بخش خصوصی و با کمک دولت برای پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی فعال در حوزه نفت و گاز کشور تشکیل داد.

وی درباره شرایط تحریم نیز با این بیان که محدودیت های تحریم موضوع تازه ای نیست و از بیش از 30 سال پیش وجود دارد، گفت: هر چه دیگران شرایط تحریم را پچیده تر کنند، ما نیز روش های پیچیده تری را برای مقابله به کار می گیریم.

میرکاظمی بخشی از مقابله با تحریم نفتی را به اقتصاد کلان کشور مربوط خواند و تصریح کرد: باید وابستگی بودجه به نفت را برای اداره کشور کاهش داد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره این موضوع که سود اوراق مشارکت صنعت نفت می تواند برای تشویق بیشتر سرمایه گذاران در صنعت افزایش یابد، دوره زمانی کوتاه برگشت سرمایه در صنعت نفت و گاز کشور را یادآوری و تاکید کرد: این موضوع یعنی افزایش سود اوراق مشارکت صنعت نفت قابل پیگیری است.
۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۰۴
تعداد بازدید : ۹۴۵