۹۸درصد صادرات ایران به کره نفت است

۹۸درصد صادرات ایران به کره نفت است
سفیر کره جنوبی در تهران گفت: ۹۸ درصد محصولات صادراتی ایران به کره را نفت تشکیل می دهد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشست انتقال فناوری بین بنگاه های کوچک و متوسط ایران و کره جنوبی گفت : با توجه به روابط نزدیک دو کشور بعد از برجام انتظار میرود سطح روابط افزایش یابد .

یزدانی گفت: روابط ایران و کره جنوبی با انتقال فناوری بین بنگاههای کوچک و متوسط دو کشور می تواند گسترش یابد .

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: روابط دوکشور بیش از پنج دهه قدمت دارد اما سطح مبادلات باید به بیش از سطح کنونی افزایش یابد .

وی خطاب به کره ای ها گفت: شما کارهای بزرگی در صنایع کشور خود انجام داده اید و تعاملات فعلی به انتقال تکنولوژی بین صنایع دوکشور کمک بزرگی میکند .

یزدانی گفت :در سال 2016 همزمان با سفر رئیس جمهور وقت کره جنوبی به ایران قراردادی بین ما و کره بسته شد، در آگوست سال قبل با همکاری دوکشور مرکز انتقال فناوری بین دوکشور افتتاح شد با هدف فعالیتهای مشترک در خاور میانه و شمال آفریقا ،تیم های اجرایی و مشاورهم آموزش دیدند و نیازهای فناورانه بنگاه ها شناسایی شد. 

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : گزارشها از تعامل ارزشمند دو کشور خبر میدهد و توافقات خوبی در انتقال فناوری ، تولید مشترک و بازار مشترک ایجاد شده است .

وی ابراز امیدواری کرد که با اهداف مشترک همکاری های مشترک بیش از پیش گسترش یابد .

سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این مراسم گفت: 98 درصد محصولات صادراتی ایران به کره را نفت تشکیل می دهد .

کیم سئونگ هوم تاکید کرد: در چنین شرایطی صنایع خرد و متوسط زیادی در ایران و کره وجود دارد که همکاری بین آنها می تواند بر گسترش روابط کمک کند.

وی گفت: وقتی چند 10هزار شرکت ایرانی و کره ای با هم در ارتباط باشند، قطع روابط چند شرکت نمی تواند تاثیری بر روابط اقتصادی دو کشور داشته باشد، افزایش سطح همکاری شرکت های خرد و متوسط دو کشور به عنوان راهبرد ثبات روابط از سوی کره جنوبی دنبال می شود.

سفیر کره جنوبی خطاب به فعالان اقتصادی کشور خود که در این نشست حضور داشتند گفت: امروز ایران فقط محلی برای فروش محصولات کره ای نیست، بلکه باید تبادل فناوری بین شرکت های دو کشور را در نظر داشت. سیاست دولت ایران پایان دادن به خرید محصولات خارجی است و بهترین فرصت برای شماست که در ایران سرمایه گذاری کنید.

۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۴۱۶