سرمایه گذاری 2.4 میلیارد دلاری لیوندل باسل برای تولید دو محصول استراتژیک

لیوندل باسل با بهره گیری از خوراک ارزان، یک مجتمع جدید را در ایالت تگزاس با سرمایه گذاری 2.4 میلیارد دلار می سازد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت لیوندل باسل اعلام کرد که تصمیم نهایی برای احداث یک مجتمع تولید پروپیلن اکسید (PO) و ترشری بوتیل الکل (TBA) در سایت چنل ویو (Channelview) این شرکت، واقع در تگزاس، اتخاذ شده است. 
بر اساس این گزارش ، برآورد می شود هزینه ای معادل 2 میلیارد و 400 میلیون دلار در این طرح سرمایه گذاری شود. و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت تولید پروژه یادشده شامل 470 هزار تن پروپیلن اکسید و یک میلیون تن ترشری بوتیل الکل در سال است.
این مجتمع که پیش بینی می شود تا سال 2021 میلادی در مدار تولید قرار گیرد؛ 160 فرصت شغلی جدید در ناحیه هیوستون ایجاد می کند. از طرفی حدود 2 هزار و 500 نفر در بخش ساخت و ساز مشغول به کار می شوند. 
بنا بر اعلام شرکت لیوندل باسل، عملیات طراحی پایه (FEED) در حال حاضر تکمیل و کلیه مجوزهای زیست محیطی مورد نیاز دریافت شده است. بدین ترتیب انتظار می رود که کار احداث مجتمع جدید در نیمه دوم سال 2018 میلادی آغاز شود.
لیوندل باسل تاکید کرده است که انتخاب محل نهایی احداث این مجتمع بستگی به تایید حمایت های اقتصادی مورد نیاز پروژه از سوی ایالت تگزاس دارد. 
این شرکت می گوید که سرمایه گذاری 2 میلیارد و 400 میلیون دلاری اخیر بخشی از برنامه سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری لیوندل باسل در منطقه گلف کوست (Gulf Coast) ایالات متحده محسوب می شود. دیگر تولیدکنندگان بزرگ پتروشیمی نیز طرح های توسعه ای عظیمی را با هدف بهره گیری از خوراک ارزان قیمت گازی در این منطقه در نظر گرفته اند. 
۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۳۱۱