پتروشیمی ارومیه به خط لوله اتیلن غرب پیوست

یک مقام مسئول از اخذ مجوز توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای اتصال مجتمع پتروشیمی ارومیه به خط لوله اتیلن غرب خبر داد و گفت: مطالعات ساخت یک واحد جدید تولید پلی اتیلن در شمال غرب کشور اغاز شده است.
فرهاد نوبخت درباره اجرای طرح های جدید توسعه ای در پتروشیمی ارومیه، گفت: با حمایت و موافقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجوز اتصال پتروشیمی ارومیه به خط لوله اتیلن غرب صادر شده است.

به گزارش پترون به نقل از اپیک، مدیر خدمات فنی شرکت پتروشیمی ارومیه با اعلام اینکه با اخذ موافقت اتصال پتروشیمی ارومیه به خط لوله اتیلن غرب، برنامه ریزی و مطالعات به منظور احداث یک واحد تولید پلی اتیلن در جوار این مجتمع پتروشیمی آغاز شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود با ساخت واحد جدید پلی اتیلن و انتقال اتیلن به پتروشیمی ارومیه، زمینه سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی مولد در شمال غرب کشور فراهم شود.

گفتنی است، عملیات ساخت خط لوله دوهزار و ۷۴۰ کیلومتری اتیلن غرب از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و قرار است خوراک مورد نیاز این خط لوله توسط مجتمع پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید سالانه بیش از دو میلیون تن اتیلن تامین شود.

در مسیر خط لوله اتیلن غرب طرح های متعددی تولید محصولات پلیمری به ویژه پلی اتیلن شامل مجتمع های پتروشیمی پلیمرکرمانشاه، لرستان، میاندوآب، مهاباد، کردستان، اندیمشک، ایلام و ... قرار دارد و قرار است سالانه از ظرفیت حدود ۳ تا ۳.۵ میلیون تن اتیلن این خط لوله برای تامین خوراک مجتمع ها استفاده شود.

بر اساس آخرین تصمیم گیری‌ها در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی تبریز و ارومیه هم به خط لوله اتیلن غرب متصل شوند که سال گذشته عملیات احداث خط انشعاب لوله اتیلن غرب از میاندوآب تا پتروشیمی تبریز با حضور وزیر نفت آغاز شد.
۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۴۰۱