سخنگوی دولت: سهمیه بندی یا قیمت گذاری بنزین در دولت مطرح نیست

سخنگوی دولت: سهمیه بندی یا قیمت گذاری بنزین در دولت مطرح نیست
سخنگوی دولت گفت: محدود کردن مصرف بنزین، کاهندگی رشد و افزایش آن از طریق سهمیه بندی یا قیمت گذاری جدید بنزین در دولت مطرح نیست.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا دولت طرحی برای جلوگیری از افزایش مصرف بنزین یا برای سهمیه بندی دارد؟ بیان کرد.
وی همچنین درباره ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: در آیین نامه اجرای تبصره ٢٤ قانون بودجه سال 95 این موضوع دیده شده است.
سخنگوی دولت درخصوص طرح توزیع مواد مخدر دولتی نیز گفت: مجلس در این زمینه باید اظهارنظر کند اما چنین موضوعی مطرح نیست، البته دولت در نظر داشت اگر قرار بر ترک اعتیاد است اقدامات جایگزین صورت گیرد، پس باید صبر کرد تا طرح از سوی مجلس بررسی شود و دولت نظر خود را ارائه می کند.
یکی از خبرنگاران در ادامه نشست سوال کرد: وزارت نفت معتقد است افزایش مصرف بنزین ناشی از افزایش خودرو و ارتقا رفاه مردم است، حذف کارت سوخت در این زمینه چقدر اثر گذار بوده است و نظر دولت در این زمینه چیست؟
نوبخت گفت: آنچه وزارت نفت بیان کرد افزایش خودرو قطعا میزان سوخت گیری را افزایش می دهد ولی استدلال این وزارتخانه مبنی بر این که صرفا کارت سوخت نمی تواند مقدار مصرف را کاهش دهد، منطقی است. 
وی در پاسخ به این که مصوبه ای را اخیرا دولت در خصوص تبدیل ریال به تومان تصویب کرده است، که برخی اظهار نظرها در این زمینه از سوی مسئولین صورت گرفته، دولت در این خصوص چه نظری دارد، اظهارکرد: قانون پولی و بانکی مربوط به 40 الی 50 سال پیش است و دولت برای اصلاح این قانون لایحه ای را با بیش از 80 ماده به روز شده به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. 
سخنگوی دولت افزود: این که تنها در زمینه یکی از مواد آن اظهار نظر صورت بگیرد غیر واقع بینانه است و تنها گفته شود برای پول ملی به جای ریال از تومان استفاده شود و مابقی اصلاحات در نظر گرفته نشود، درست نیست. 
نوبخت خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه استدلال خود را می گوید و مردم داوری خواهند کرد که نمایندگان آن ها در مجلس یا دولت واقع بینانه صحبت می کنند، حال ممکن است نماینده ای اظهار نظری کند ولی نمی توان به حساب کل مجلس گذاشت و ممکن است مجلس نسبت به آن موضوع نظر دیگری داشته باشد. 
وی ادامه داد: اگر چه پول رسمی ایران ریال است ولی در داد و ستدها و آنچه امروز مردم استفاده می کنند، بیشتر تومان مدنظر است. 
سخنگوی دولت یادآور شد: عده ای تصور کردند با طرح این موضوع قرار است هر چه پول به صورت ریال چاپ شده از دور خارج شود و اسکناس جدید ضرب گردد که چنین چیزی درست نیست، ما هر ساله سیاست نو کردن پول ها ر ا در دست اقدام داریم که می توانیم بر اساس تومان در این زمینه اقدام کنیم. 
وی افزود: تصمیم دولت اصلاح نظام پولی و بانکی است و اینکه این موضوع را معطوف به یک ماده بکنند، درست نیست. ما می خواهیم مناسبات جاری مردم راحت باشد. 
این خبر در حال تکمیل است.
۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۴۲۹