سرمایه گذاری تایلند در صنعت پتروشیمی ویتنام

سرمایه گذاری تایلند در صنعت پتروشیمی ویتنام
مشارکت تایلند در ساخت مجموعه جدید پتروشیمی ویتنام با هزینه ای معادل پنج میلیارد و 400 میلیون دلار بزودی نهایی می شود.
به گزارش نیپنا به نقل از هیدروکربن اینجینیرینگ ،گروه سیمان سیام تایلند (SCG) به تازگی اعلام کرد که سرمایه گذاری در پروژه پتروشیمی لانگ سان (Long Son) ویتنام را نهایی کرده وساخت این طرح را آغاز خواهد کرد. 
بر اساس این گزارش ، عملیات احداث این مجموعه چهار سال و نیم به طول می انجامد و باید به این نکته اشاره کرد که قرارداد پروژه یادشده از نوع قیمت ثابت کلید در دست (LSTK) است. 
انتظارمی رود امضای نهایی قرارداد در نیمه دوم سال جاری میلادی انجام شود و بهره برداری تجاری از این طرح تا نیمه اول سال 2022 میلادی محقق خواهد شد. 
بر اساس این گزارش، تخمین ها نشان می دهد که پروژه لانگ سان هزینه ای معادل پنج میلیارد و 400 میلیون دلار در بر خواهد داشت. تامین اعتبار پروژه از طریق وام های خارجی و نسبت سهم (equity at 60:40) صورت می گیرد. 
لانگ سان نخستین مجموعه پتروشیمی ویتنام به شمار می رود. این طرح از مزایای متنوعی شامل قدرت رقابت پذیری بالا، راندمان اقتصادی مطلوب نسبت به مقیاس پروژه و انعطاف پذیری در خوراک مصرفی برخوردار است. 
این گزارش می افزاید: زیرساخت های حمایتی پروژه پتروشیمی لانگ سان نظیر بندر آب های عمیق (deep sea port) و دیگر تاسیسات مرتبط با آن 30 درصد از کل سرمایه مورد نیاز این طرح را به خود اختصاص می دهند. 
بر پایه این گزارش، در قلب پروژه یک واحد کراکر اتیلن با ظرفیت یک میلیون تن در سال با قابلیت انعطاف پذیری در خوراک مصرفی شامل گاز و نفتا قرار دارد که ماده اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات الفینی تا حجم یک میلیون و 600 هزار تن در سال (بسته به مخلوط خوراک) را تامین می کند.
۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۲۸۸