تمامی مصوبات و الگوی قراردادها در قرارداد توتال لحاظ شده است

تمامی مصوبات و الگوی قراردادها در قرارداد توتال لحاظ شده است
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنهایی که به قرارداد توتال انتقاد دارند می‌خواهند با سروصدا مانع توسعه شوند، گفت: اینها معتقدند باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد اما از همین مسأله هم برای پیشبرد منافع خود سوء استفاده می‌کنند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه چرا علیرغم لحاظ شدن تمام مصوبات قانونی برخی همچنان به انعقاد قرارداد توتال انتقاد دارند، گفت: به نظر می‌رسد پای منافع مادی در میان است و جریانی در کشور وجود دارد که قدرت زیادی حتی در رسانه‌ها دارد و گاهی اوقات بدون توجه به منافع ملی عمل می‌کنند و منافع خودشان را نسبت به منافع ملی ارجحیت می‌دهند.

وی افزود: اینها می‌گویند ما باید به خودمان اتکا کنیم، خودشان مشخص است چه کسانی هستند و هرچه برای این افراد استدلال عقلانی هم بیاوریم برای پیشبرد منافع خودشان می‌گویند آنچه که خود می‌دانند درست است.

نماینده مردم ایلام در مجلس همچنین بیان کرد: برخی انتقادها اگر سازنده باشند مشکلی ندارد اما اینها وقتی پروژه‌ای را در اختیار بگیرند و با تأخیر مواجه شود می‌گویند کارشکنی بیگانگان و تحریم علت اصلی است و زمانی هم که سرمایه‌گذاران خارجی بخواهند وارد عمل شوند استدلالشان فروختن کشور و خیانت است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که سایر کشورها وقتی قراردادی را منعقد کنند آنقدر از طریق رسانه‌هایشان مانور می‌دهند تا آرامشی را در بازار به وجود آورند اما اینها در کشور ما برخلاف سایر کشورها می‌خواهند با سروصدا مانع توسعه کشور شوند.

میرزایی تصریح کرد: این دسته از افراد معتقدند اگر قرار است توسعه‌ای اتفاق بیفتد باید به دست خودمان باشد ولو هر چقدر طول بکشد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: تمامی مصوبات و الگوی قراردادها در قرارداد اخیر با توتال نیز مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شده است اما آنهایی که انتقاد می‌کنند قانون در واقع برایشان ابزار است. اگر منافع آنها را تأمین کرد خوب و اگر غیر از این بود بد است.

۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۰۷
تعداد بازدید : ۴۳۸