قطع مداوم خوراک پتروشیمی ایلام سرعت گیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی/روند توسعه مجتمع با چالش مواجه شده

استاندار ایلام گفت: اخیراً به دلیل نبود خوراک مورد نیاز، فرآیند تولید در پتروشیمی ایلام متوقف شده و ادامه این روند زیبنده صنعت استان نیست.

به گزارش پترون؛ محمدرضا مروارید، با بیان اینکه به دلیل مسائل فنی و نبود خوراک، پتروشیمی ایلام بیش از یک هفته است که از مدار تولید خارج شده است، اظهارداشت: در این خصوص رایزنی ها و پی گیری های مفصلی با مسئولان و متولیان امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام نقش بسزایی در اشتغال استان داشته است، افزود: اگر تأمین خوراک این مجتمع بزرگ صنعتی در اولویت قرار نگیرد و به سرعت حل و فصل نشود، قطعاً روند توسعه این پتروشیمی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی، پیشرفت کلی و روند توسعه پتروشیمی ایلام رضایتبخش بوده است، بیان داشت: قطعاً با راه اندازی واحدهای الفین و SRU زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر از افراد جویای کار فراهم خواهد شد.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه ایجاد صنایع پتروشیمی، نوید بخش توسعه پایدار و اشتغال آفرینی در سطح استان است، یادآور شد: امیدواریم که مسائل و مشکلات پتروشیمی ایلام مرتفع و صنایع پایین دستی نیز بسرعت ایجاد شوند.

 پیش از این توجه فرهاد دانشی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفته بود به اینکه تاریخ شروع مجدد تحویل خوراک به این مجتمع مشخص نشده است، تولید پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام نیز تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود.

۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۳۹
تعداد بازدید : ۳۸۰