مشارکت آلمانی ها در توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی لهستان

مشارکت آلمانی ها در توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی لهستان
لهستان با هدف تکمیل زنجیره ارزش در نظر دارد تا از دانش و فناوری روز آلمان در صنعت پتروشیمی خود استفاده کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، گروه انرژی مول (MOL) مجارستان به تازگی قراردادی را به منظور همکاری با شرکت های ایوونیک اینداستریز و تیسن کروپ آلمان برای احداث مجتمع تولید پروپیلن اکسید (propylene oxide) خود به امضاء رساند.

قراردادهای یادشده مرتبط با فناوری های کلیدی مورد استفاده در این پروژه پلی اول (Polyol) است که در سال 2016 به عنوان بخشی از نخستین فاز سرمایه گذاری راهبرد بلندمدت شرکت مول موسوم به MOL 2030 معرفی شد.

به این ترتیب با خریداری امتیاز تکنولوژی ها و پکیج های طراحی فرآیند برای تولید پروپیلن اکسید، شرکت مول فناوری تبدیل هیدروژن پروکسید (hydrogen peroxide) به پروپیلن اکسید موسوم به HPPO را بدست می آورد.

شرکت ایوونیک امتیاز احداث مجتمع هیدروژن پروکسید، و کنسرسیومی از دو شرکت تیسن کروپ و ایوونیک امتیاز ساخت واحد پروپیلن اکسید را واگذار کردند.

این قراردادها همچنین شامل بندهای الزام آوری شامل ارائه خدمات مهندسی و عملیات اجرایی واحدهای تبدیل هیدروژن پروکسید به پروپیلن اکسید توسط تیسن کروپ و خرید کاتالیست های اختصاصی از شرکت ایوونیک است.

امضای قراردادهای یادشده گامی مهم در جهت آغاز سرمایه گذاری عظیم شرکت مول به شمار می رود که از اهمیت راهبردی بالایی برای این شرکت برخوردار است. از طرفی طرح جدید شروعی برای مشارکت بلندمدت گروه مول، ایوونیک و تسن کروپ خواهد بود.

گروه مول عنوان کرد: مطابق استراتژی جدید شرکت برنامه داریم تا زنجیره ارزش پتروشیمی خود را توسعه دهیم به سمت تولید کالاهای نیمه تمام (semi-commodity)  و محصولات شیمیایی ویژه (speciality chemicals) گام برداریم.

قرار است سرمایه ای حدود یک میلیارد و 650 میلیون یورو برای اجرای تعدادی پروژه ترنسفورمیشنال (transformational projects) در بخش صنایع شیمیایی و پتروشیمی در بازه سال های 2017 تا 2021 هزینه شود.

۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۲۹۷