سفیر ایران در پکن مطرح کرد:تکذیب ارزان فروشی نفت به چین

سفیر ایران در پکن مطرح کرد:تکذیب ارزان فروشی نفت به چین
سفیر ایران در پکن گفت: اگر وزارت بازرگانی و صنایع ما یک اولویت خاص در جهت صادرات به چین مدنظر قرار دهند، بازار چین می‌تواند ما را به اندازه تمام بازارهای‌مان در صادرات اشباع کند.
به گزارش ایسنا، مهدی صفری در جمع هیات رسانه‌ای همراه رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه که اخیرا به چین سفر کرده بود، با رد اینکه چین نفت ایران را به قیمت ارزان می‌خرد، گفت: چین به نفت ما نیاز دارد و تقریبا بین 10 تا 12 درصد نفت خود را از ما تهیه می‌کند. قراردادهای پنج ساله وهفت ساله با چین داریم و امیدواریم با تلاش‌هایی که می‌شود بتوانیم این فضا را گسترده‌تر کنیم. قیمت‌ها استاندارد است و این سیاست وزارت نفت است.
صفری همچنین خاطر نشان کرد: در سال 2009 روابط تجاری ما با چین حدود 20 میلیارد دلار بوده، در 2010 حدود 30 میلیارد دلار، در 2011 حدود 45 میلیارد دلار و برنامه داریم که تا پنج سال آینده روابط تجاری‌مان را به بیش از 60 تا 70 میلیارد دلار برسانیم.
صفری خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته، بین سازمان استاندارد دو کشور تفاهم‌نامه و قرارداد استاندارد امضا شده است و از اواسط تابستان این کار شروع شده است. حدود 600 امضا تایید شد و هیچ کانتینر و جنسی بدون استاندارد ازچین مستقیم به ایران نخواهد رفت.
۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۱۲۳