سوختن گاز فلر فاز ۱۲ پارس جنوبی ۹۰ درصد کاهش می‌یابد

پالایشگاه نهم پارس جنوبی در حال بررسی روش‌های مختلف برای کاهش میزان فلرینگ و حفظ محیط زیست منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی سهیل رفیعی؛ رئیس  بهره‌برداری پالایشگاه نهم پارس جنوبی با اینکه چند سناریو برای کاهش میزان فلرینگ پالایشگاه نهم پارس جنوبی در حال پیگیری است، گفت: اولین برنامه این پالایشگاه ارسال بخشی از گاز فلر به کارخانه سیمان کنگان است که در صورت موافقت نزدیک به 50 درصد فلرینگ پالایشگاه برای مصرف به این کارخانه ارسال می‌شود.

وی در ادامه در مورد برنامه دیگر این پالایشگاه در خصوص کاهش میزان فلرینگ فاز 12، گفت: هم‌اکنون یک شرکت خارجی در حال مطالعه بر روی پروژه‌ای FGR (Flare Gas Recovery) است که در صورت انجام این پروژه حدود 90 درصد میزان فلرینگ پالایشگاه کاهش خواهد یافت.

به گفته رفیعی میزان فلرینگ فعلی با توجه به شرایط طراحی اولیه سازنده است، که با پیگیری مجتمع گاز پارس جنوبی و انجام پروژه مذکور سالانه حدود 500 میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: این افزایش تولید علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، باعث کاهش آلایندگی در منطقه پارس 2 نیز می‌شود که دستاوردی بسیار عظیم است.

چندی پیش مجتمع گاز پارس جنوبی در اقدامی بزرگ یکی از فلرهای فاز 12 را خاموش کرد، همچنین به‌زودی پروژه‌ زیرفلرینگ فازهای 2 و3 آغاز می‌شود.

۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۲۶۱