کسب گواهینامه درجه یک اعتباربخشی توسط بیمارستان بازرگانان

کسب گواهینامه درجه یک اعتباربخشی توسط بیمارستان بازرگانان
بیمارستان بازرگانان تهران از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گواهینامه درجه یک اعتباربخشـی ملی دریافت کرد.

بیمارستان بازرگانان، وابسته به اتاق بازرگانی تهران، که از اوایل اردیبهشت ماه سال توسط تیم پنج نفره کارشناسان وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفته بود، توانست گواهینامه درجه یک اعتباربخشی ملی را دریافت کند.

دکتر ناصر ایروانی‌منش، رییس بیمارستان بازرگانان، با اعلام این خبر افزود: این ارزیابی از منظر نسل سوم استانداردها و سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستانی انجام گرفت و در همان زمان ارزیابان از آمادگی و به روز بودن وضعیت بیمارستان ابراز رضایت داشتند و بعضی موارد را حتی بالاتر از حد انتظار برشمردند.

به گفته ایروانی‌منش، این موفقیت در حالی از سوی بیمارستان بازرگانان کسب شده است که بسیاری از بیمارستان‌ها در نسل سوم اعتباربخشی افت درجه داشته‌اند. با این حال بیمارستان بازرگانان توانسته است، همپای بسیاری از بیمارستان‌های معروف و مطرح تهران این گواهینامه را دریافت کند.

 بیمارستان بازرگانان در برخی محورهـا شامـل مـدیریت اجرایی، بهبـود کیفیت، مـدیریت خطـا، مدیریت تأمین و تسهیلات اقامت، مدیریت غذایی، مدیریت اطلاعات سلامت و مدیریت بهداشت محیط درجـه عـالی را کسب کرده است.

کسب این امتیاز پس از آن صورت گرفته است که پیش از این، بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی بازرگانان از میان 23 مرکز درمانی تحت پوشش مرکز بهداشت شرق تهران، رتبه اول در ارزیابی ترویج تغذیه با شیر مادر را به دست آورد.

بیمارستان بازرگانان یکی از بزرگترین مراکز درمانی در شرق تهران است که در سال 1329 خورشیدی به اتاق تهران وقف شد و در طول چند دهه گذشته، اداره آن از طرف اتاق تهران به برخی نهادهای عمومی واگذار شده بود. اما از دی ماه سال گذشته و به دنبال توافقی که میان اتاق تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفت، اداره این بیمارستان پس از سال‌ها به اتاق تهران واگذار شد تا بخش‌خصوصی توان خود در اداره یک مجموعه بزرگ درمانی را به نمایش بگذارد.

پس از واگذاری اداره این بیمارستان به اتاق تهران برنامه‌ریزی مدونی از سوی پارلمان بخش خصوصی برای تجهیز و به‌روزرسانی این مرکز درمانی صورت گرفت و کادر پزشکی و اداری این بیمارستان نیز تلاش خود برای ارتقای جایگاه و ارائه خدمات درمانی این مرکز را دو چندان کردند.

۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۳۷۶