کنفرانس بین‌المللی کریدور شمال – جنوب

کنفرانس بین‌المللی کریدور شمال – جنوب
وزارت امور خارجه با ارسال نامه‌ای به رییس اتاق تهران از برگزاری کنفرانس بین‌المللی کریدور شمال – جنوب توسط هندی‌ها خبر داده است.

 به گزارش روابط عمومی اتاق تهران در نامه‌ای که توسط رسول اسلامی، مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه برای مسعود خوانساری ارسال شده، عنوان شده است که با اطلاع‌رسانی سفارت هند در تهران، فدراسیون انجمن ارسال کالا (FFFAI) هند در نظر دارد کنفرانس بین‌المللی کریدور شمال - جنوب را در روزهای 23 تا 25 شهریور 1396 (14 تا 16 سپتامبر 2017) در مومبای (بمبئی) برگزار کند.

 به نوشته سفارت هند، نخستین نشست سران کشورهای عضو کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب (International North-South Transport Corridor) در تاریخ 22 خرداد ماه 1394 با حضور سهامدارانی از کشورهای عضو برگزار شد.

 پس از آن بود که طرف هندی حمل کالا از این کریدور را به دو طریق مورد آزمایش قرار داد. نخست حمل کالا از طریق اقیانوس هند و خلیج فارساز مومبای به بندرعباس و سپس از طریق جاده به باکو و مسیر دوم حمل کالا از طریق دریا به بندرعباس، از طریق جاده به امیرآباد و مجدد از طریق دریا به آستاراخان در روسیه که نتایج این حمل‌ونقل آزمایشی در این کنفرانس ارائه خواهد شد.

 ضمن این که این کنفرانس خود در میان برنامه‌های همایش ملی بازرگانی از راه دریا در هند 2017 برپا می‌شود که رویداد جهانی ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی به‌خصوص در حوزه حمل‌ونقل دریایی است که طی آن آخرین فرصت‌های تجاری در این حوزه و برای صنایع کشتیرانی عرضه می‌شود.

 علاقمندان به حضور در این رویداد می‌توانند با شماره تلفن 41314456-22-91+ با داخلی‌های 23، 22 و 21 تماس بگیرند یا به سایت اینترنتی این رویداد با این آدرس (https://maritime-world.com/mni2017) مراجعه و در صورت تمایل ثبت‌نام کنند.

 کریدور شمال – جنوب با هدف بهبود حمل‌ونقل کالا در سپتامبر سال 2000 در شهر سنت‌پترزبورگ توسط جمهوری اسلامی ایران، هند و روسیه بنیان گذاشته شد. این کریدور اقیانوس هند و خلیج فارس را از طریق خاک ایران به دریای خزر متصل می‌کند و سپس از طریق سن‌پترزبورگ روسیه به شمال اروپا راه می‌یابد. پس از ایران، هند و روسیه که پایه‌گذاران این کریدور هستند 11 کشور دیگر شامل آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، اوکراین، بلاروس، عمان، سوریه و بلغارستان به این کریدرور پیوستند.

۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۰۴۵