تعمیر واحد حادثه دیده پتروشیمی بندر امام تمام نشد/ افزایش آمار کشته شدگان به 6 نفر

تعمیر واحد حادثه دیده پتروشیمی بندر امام تمام نشد/ افزایش آمار کشته شدگان به 6 نفر
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با اشاره به اینکه تعداد کشته شده های حادثه هفته گذشته به 6 نفر رسیده است گفت: کار تعمیرات بر مسیر ورودی خوراک در حال انجام و هنوز این مجتمع وارد مدار تولید نشده است.
محمدحسین ظریفکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین آمار کشته شده های حادثه آتش سوزی هفته گذشته در پتروشیمی بندر امام گفت: متاسفانه هم اکنون آمار کشته شده ها از 4 نفر به 6 نفر رسیده است اما خوشبختانه وضعیت عمومی مابقی حادثه دیده ها بهتر از روزهای گذشته است.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خاطرنشان کرد: همانطور که می دانید علت این حادثه نشت گاز در خوراک ورودی پتروشیمی بود و در حال حاضر متخصصین این واحد پتروشیمی مشغول تعمیر واحد آسیب دیده هستند که پس از اتمام این تعمیرات و آزمایش مجدد این پتروشیمی وارد مدار تولید قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به علت آنکه باید کار تعمیرات بادقت هرچه تمام انجام شود مدت زمان مشخصی برای انجام این تعمیرات درنظرگرفته نشده تا دیگر شاهد چنین حوادث دردناکی در پتروشیمی بندر امام نباشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفته گذشته به علت نقص فنی در مسیر ورودی خوراک پتروشیمی بندر امام و انفجار در این واحد پتروشیمی تعدادای از متخصصین این واحد و آتش نشانهایی که برای مهار حریق به پتروشیمی بندرامام رفته بودند کشته و زخمی شدند.

پتروشیمی بندر امام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزن پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی ایران است.

این مجتمع دارای 3 شرکت تولیدی فرآورش بندرامام، کیمیا بندرامام و بسپاران بندرامام است که در این میان فرآورش موفق شد سال گذشته نزدیک به 4 میلیون تن محصول تولید کند.

۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۰۱۴