وزیری که حتی یک بار هم در جلسه شورای گفتگو حاضر نشد

وزیری که حتی یک بار هم در جلسه شورای گفتگو حاضر نشد
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از وزیری نام برد که عضو ثابت شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی است ولی حتی یک بار هم در جلسات این شورا حاضر نشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سلاح ورزی نایب رئیس اتاق ایران در برنامه "تیتر امشب" درباره جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با یک پشتوانه موضوعات در چند جلسه بررسی می شود و مطالعات تطبیقی انجام می شود که برای رفع ایرادات به صحن علنی شورای گفتگو می رود.

وی درباره اجرایی شدن تصمیمات شورای گفتگو گفت: متاسفانه با توجه به حضور کمرنگ برخی اعضای دولت نیمی از تصمیمات شورای گفتگو بخش خصوصی و دولتی عملی نمی شود.

وی درباره غایبین شورای گفتگو گفت: وزیر نفت در هیچ کدام از جلسات شورا حضور نداشته است و حضور نماینده وزیر کار و تامین اجتماعی هم خیلی جدی نبوده است. شهردار تهران نیز به جز یک جلسه هیچ وقت در جلسات حضور نداشته است. 

سلاح ورزی گفت: درباره طول عمر شورای گفتگوی دولت در بخش خصوصی باید بگویم که در ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه آورده شود و در قانون توسعه کسب و کار دائمی شد. دو سال از عمر این شورا در دولت دهم بود و در آن دو سال بدلیل عدم مشارکت و استقبال دولت تقریبا جلسات یا برگزار نمی شد یا بدون حضور دولت بود اما در دولت جدید تقریبا تمام جلسات شورا به ریاست دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد برگزار شده است.

وی گفت: در اصلاحیه جدید به جز وزیر اقتصاد و وزیر نفت که اعضای ثابت هستند و باید شخصا حضور داشته باشند به سایر وزرا اجازه داده شد که یا خود وزیر یا یکی از معاونان حضور داشته باشند. مصوبه دیگر این بود که دولت باید با یک فوریت ظرف حداکثر سی روز مصوبات جلسه شورای گفتگو را تعیین تکلیف کند.

سلاح ورزی در ادامه گفت: در دستورالعمل برگزاری جلسات شورا این بند دیده شده که بر حضور اعضا تاکید شود و از شهریور ماه حضور اعضا به دولت گزارش خواهد شد.

وی درباره ترکیب اعضای شورا نیز گفت: این ترکیب در کشورهای دیگر بدین صورت است که بیشتر اعضا نمایندگان بخش خصوصی و اندکی از نمایندگان بخش دولتی هستند اما در کشور ما بخش بزرگی از شورا را نمایندگان دولت تشکیل می دهند. 

سلاح ورزی در ادامه گفت: برای اقدامات اقتصادی که نیاز به آمار دارند به صورت فصلی کسب و کار را بررسی می کند، تقریبا 80 درصد مشکلات در حوزه اجتماعی ، بانکی و کار هستند که برخی از موضوعات این حوزه ها پیگیری شده و برخی مشکلات درحال پیگیری است. 

۸ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۲۹۳