نخستین CSO پالایشگاه امام خمینی (ره) در بورس انرژی عرضه می‌شود

نخستین CSO پالایشگاه امام خمینی (ره) در بورس انرژی عرضه می‌شود
نخستین عرضه CSO پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، امروز ازسوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی عرضه خواهد شد، حجم عرضه ۳۶,۰۰۰ تن و قیمت هر کیلوگرم از این فرآورده ۱۰.۰۶۱ ریال است. ​

به گزارش شانا به نقل از بورس انرژی ایران، در جریان معاملات دیروز (شنبه، هفتم مردادماه)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و حلال ۴۰۴ پالایش نفت تبریز و گاز بوتان، گاز پروپان و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام در رینگ داخلی و گازمایع پالایش نفت شازند در رینگ بین‌الملل عرضه شدند.

کل معاملات صورت‌ گرفته معادل ۵,۱۷۷ تن و به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال است.

از نکات قابل توجه معاملات دیروز می‌توان به رقابت خریداران حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی و گازمایع پالایش نفت شازند در رینگ بین‌الملل اشاره کرد.

در رینگ داخلی بازار فیزیکی و در عرضه حلال ۴۰۲ تبریز تقاضایی بالغ بر ۳۸ میلیون لیتر به ثبت رسید و در نهایت این محصول با رقابت خریداران معامله شد، همچنین در عرضه رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی ۱۲ هزار تن تقاضا برای ۲۰۰۰ تن عرضه گاز مایع پالایش نفت شازند به ثبت رسید که در نهایت با افزایش ۲۰ درصدی قیمت (۶۷ دلار)، این محصول نیز با موفقیت معامله شد.

در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه، هشتم مردادماه) کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۴، حلال ۴۱۰، نفتای سنگین تصفیه نشده و بلندینگ نفتا حلال ۴۱۰ پالایش نفت شیراز و سی اس او CSO پالایش نفت شازند در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهد شد.

از نکات مهم عرضه‌های امروز می‌توان به نخستین عرضه CSO پالایش نفت شازند در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران اشاره کرد که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی عرضه خواهد شد، حجم عرضه ۳۶,۰۰۰ تن و قیمت هر کیلوگرم از این فرآورده ۱۰.۰۶۱ ریال است.

۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۴۰۱