آشتی دولت و بخش‌خصوصی

آشتی دولت و بخش‌خصوصی
وزرای اقتصادی کابینه و نمایندگان بخش‌خصوصی امروز به منظور برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی پس از مدتها گردهم جمع می‌آیند؛ گویا اختلافات میان دولت و بخش‌خصوصی کنار گذاشته شده و مجدد این شور آغاز به کار خواهد کرد.
 گزارش خبرنگار مهر، شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی اگرچه بسیار پرانرژی آغاز به کار کرد و جلسات به صورت مستمر، هر دو هفته یکبار در یکی از وزارتخانه‌ها، دستگاههای دولتی و یا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تشکیل می‌شد، اما بعد از ارایه پیش‌نویس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن، اختلافات میان دولت، مجلس و پارلمان بخش‌خصوصی شرایطی را فراهم کرد که برگزاری این شورا به تعویق افتد.

البته این شورا حتی تا چند هفته نیز برگزار شد اما به دلیل عدم حضور وزرا جلسه از حد نصاب خارج شد و برگزاری آن به اغما رفت. این در شرایطی است که امروز قرار است که اعضای اقتصادی کابینه در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گردهم آیند، اختلافات را کنار گذارند و باز هم به چاره‌اندیشی برای وضعیت فعلی اقتصاد ایران و در نهایت حل مشکلات بخش‌خصوصی بپردازند.

بر این اساس، ماه مبارک رمضان بهانه خوبی شده است تا در ضیافت افطاری که محمد نهاوندیان، دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ترتیب داده است، وزرا و نمایندگان دولت و بخش‌خصوصی گردهم آیند و باز هم چراغ برگزاری این شورا روشن شود.

این در شرایطی است که برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی از جمله مصوبات قانون برنامه پنجم توسعه هم هست و بر اساس آن، دولت موظف است در شورایی مشورتی و تصمیم‌گیر با بخش‌خصوصی، شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی و حل مشکلات بخش‌خصوصی و در نهایت اجرای اصل 44 قانون اساسی فراهم کند.

امید می‌رود این جلسه که امشب برگزار می‌شود، جلسه‌ای نباشد که باز هم برگزاری آن به تعویق افتد و این شورا بتواند همچون گذشته، اثرگذاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ۰۰:۰۲
تعداد بازدید : ۹۲۰