نوسان قیمت نفت در محدوده ۴۵ تا ۵۵ دلار طی سال میلادی آینده

مدیر مالی شرکت بریتیش پترولیوم گفت، این شرکت انتظار دارد قیمت جهانی نفت در سال میلادی همزمان با رشد تولید نفت شیل آمریکا در محدوده ۴۵ تا ۵۵ دلار باقی بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مدیر مالی شرکت بریتیش پترولیوم گفت، این شرکت انتظار دارد قیمت جهانی نفت در سال میلادی همزمان با رشد تولید نفت شیل آمریکا در محدوده 45 تا 555 دلار باقی بماند.

برایان گیلواری گفت، تقاضای جهانی برای نفت بعد از شروعی کند در ابتدای سال جاری، در سه ماهه دوم سال ترمیم شد و انتظار می رود روزانه 1.4 تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

«تقاضای جهانی قوی به نظر می رسد و قیمت ها در ارقامی که امروز شاهد هستیم باقی خواهد ماند.»

قیمت هر بشکه نفت برنت در نیمه نخست سال جاری میلادی به 51 دلار و 71 سنت رسید و در حال حاضر زیر 53 دلار است. تقاضای جهانی برای نفت در سال 2016 حدود 95 میلیون بشکه در روز بوده است.

با توجه به اینکه به نظر می رسد نفت شیل آمریکا بتواند با سطح قیمت های فعلی به رشد خود ادامه دهد، قیمت نفت برنت احتمالا در سال 2018 عمدتا بدون تغییر خواهد ماند.

این مدیر شرکت بی پی در ادامه گفت: «اکنون می توان دید که محدوده قیمت نفت کجاست. وقتی قیمت ها به 52 تا 53 دلار می رسد، افزایش فعالیت های تولیدی را مشاهده می کنیم و وقتی قیمت ها تا 45 دلار کاهش می یابد، شاهد کاهش فعالیت های تولیدی هستیم.»

گیلواری گفت: «برای سال 2018 احتمالا قیمتی مابین 45 تا 55 دلار رقم خوبی خواهد بود.»

پیش از این شرکت بی پی از کاهش میزان سوددهی اش در سه ماهه دوم سال خبر داده بود.

منبع : تسنیم


۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۵۷
تعداد بازدید : ۳۵۱