سر آغازی برای تعامل

سر آغازی برای تعامل
اولین هم اندیشی اوپکس و نمایندگان سازمان های حاکمیتی برگزار شد .
نشست هم اندیشی مشترک اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی ایران با نمایندگان سازمانهای حاکمیتی مرتبط در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس،در این هم اندیشی که نمایندگانی از گمرک جمهوری اسلامی ایران،سازمان ملی استاندارد،وزارت صنعت،معدن و تجارت،شرکت ملی پالایش و پخش و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشتند اعضای اتحادیه اوپکس به تشریح برخی مشکلات و موانع ساختاری در زمینه توسعه صادرات فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی پرداخته و خواستار رفع موانع و تسهیل در روند گسترش صادرات فرآورده های نفتی شدند.
گزارش ما حاکیست : در ابتدای این جلسه مهدی اسپندیاری دبیرکل اتحادیه اوپکس ضمن تشکر از نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در این نشست،افزایش تعامل میان نهاد های حاکمیتی مرتبط در امور صادرات و اعضای اتحادیه اوپکس به عنوان بزرگترین تشکل صنفی صادراتی کشور در بخش انرژی را پیش نیاز تحقق برنامه های کلان ملی در زمینه توسعه اقتصادی عنوان کرد.
 در ادامه این نشست اعضای اتحادیه سوالات و ابهامات خود را درباره مشکلات مرتبط با دستورالعمل جدید گمرگ و ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز ،استانداردسازی محصولات صادراتی،سرعت بخشیدن به روند صادرات و توقف مجوز واحد های صنعتی بیان کرده و نمایندگان سازمانهای دولتی حاضر در جلسه نیز پاسخ هایی ارائه کردند .
جهانبخش سنجابی معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه صادرکنندگان فرآورده های نفتی از سالم ترین اصناف کشور هستند و ما خود را مکلف به ارائه خدمت به اعضای این صنف می دانیم تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد به دنبال تسریع در روند استاندارد سازی برای فعالان حوزه صادرات فرآورده های نفتی است و کارگروه های مرتبط با استاندارد نگاه تسهیل کننده و حامی دارند.
شهناز عباسپور مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی هم در این نشست با تاکید بر اینکه کارگروه های استاندارد سازی در صدد کوتاه کردن دوره زمانی بررسی مباحث مرتبط با محموله های صادرات فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی است خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد جلسات درصدد تسهیل در روند قانونی صادرات فرآورده های نفتی هستیم.
محمد مرادی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:نگاه ستاد این است که همه صادرکنندگان خوشنام هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود .
 وی در ادامه به تشریح جزئیات عملکرد سامانه ثامن و اتوماسیون مشترک گمرک و استاندارد که سه ماه دیگر به صورت آنلاین راه اندازی میشود پرداخت.
رضا صادق معاون مدیر کل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در خصوص ابلاغ دستورالعمل اصلاح فرآیند های صادرات،واردات،عبور(ترانزیت) و معاوضه (سواپ) نفت و فرآورده های نفتی که به تازگی ابلاغ شده و از جمله محور های مورد سوال اعضای اتحادیه اوپکس در نشست هم اندیشی بود توضیحاتی ارائه کرد.
وی گفت سیاست گمرک برگزاری جلسات متعدد بین انجمن ها و اتحادیه ها در راستای تسهیل در توسعه تجارت و کمک به اقتصاد ملی ایران است .
وی همچنین درباره سیستم اتوماسیون مشترک گمرک و سازمان استانداردکه از سه ماه دیگر به صورت آنلاین شروع به کار می کند توضیحاتی ارائه کرد .

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۲۴
پایگاه اطلاع رسانی اوپکس |
تعداد بازدید : ۷۵۳