تشکیل کمیته ی تعاملی برای حل مشکلات مرتبط با اسانداردهای فرآورده های نفتی صادراتی

تشکیل کمیته ی تعاملی برای حل مشکلات مرتبط با اسانداردهای فرآورده های نفتی صادراتی
معاون سازمان ملی استاندارد خبر داد: تشکیل کمیته ی تعاملی برای حل مشکلات مرتبط با اسانداردهای فرآورده های نفتی صادراتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس : معاون سازمان ملی استاندارد می گوید: تشکیل کمیته تعاملی برای حل مشکلات صادرکنندگان فرآورده های نفتی یکی از دستاوردهای نخستین هم اندیشی اعضای اوپکس و نمایندگان سازمان های مرتبط با صادرات فرآورده های نفتی است.
جهانبخش  سنجابی در حاشیه این نشست هم اندیشی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: سیاست سازمان ساتاندارد برای توسعه ظرفیت های صادراتی منطبق بر سیاست های کلی نظام است که این موارد هم شامل سیاست ابلاغی رهبری  معظم انقلاب و هم رویکردهای مدیریتی دولت محترم و ریاست جمهوری است.
وی یادآر شد: از جمله رویکردهای کلان سازمان ملی استاندارد رعایت سیاست های ملی در زمینه استانداردهای صادراتی و توجه  همزمان به ظرفیت های تولید اشتغال از مسیر صادرات است.
سنجابی تصریح کرد:  سیاست حمایتی یکی از استراتژی های بنیادین سازمان ملی استاندارد است که در ذیل این سیاست، هفت استراتژی شامل تسهیل تجارت، مدیریت هوشمند صادرات، کیفی سازی کالاهای صادراتی ، سوق دادن تولید کننده به سمت تولید با کیفیت مقصد و توجه به ذائقه مصرف کننده، خلق مزیت رقابتی برای نظام تولید و  ایجاد زنجیره رقابت میان تولید کننده ها مورد توجه قرار می گیرد.
معاون سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: صیانت از اعتبار صادراتی جمهوری اسلامی ایران ، یکی از ظریف ترین مسئولیت هایی است که بر عهده داریم که در حقیقت یکی از  سخت ترین بخش های فعالیت سازان استاندارد است .
به گفته وی اجرای دقیق و همزمان راهبردهای مدیریت هوشمند صادرات و کیفی سازی محصولات صادراتی در عملنفی راهبرد دیگر منتهی شده و به توسعه صادرات یا به اعتبار صادراتی کشور لطمه وارد کند به همین دلیل سازمان ملی استاندارد سعی دارد با ظرافت این فضای متعارض را مدیریت کند.
سنجابی افزود: سازمان استاندارد بنا بر سیاست های نظام اجازه صادرات به هیچ کالایی که فاقد کمینه استانداردهای بین المللی باشد نمی دهد
وی گفت : این سازمان  برگزاری جلسات تعاملی با تشکل های صادراتی را بسیار موثر می داند ومعتقد است برگزاری جلساتباعث می شود که چشم انداز مشترک  میان اجزای دخیل در امر صادرات شکل بگیرد و با تحقق چنین چشم اندازی می توان به شکل گیری روحیه کار تیمی مبتنی بر خلاقیت ، تشخیص مساله  و پیشنهاد حل مشکلات امیدوار بود.
وی نخستین جلسه  هم اندیشی نمایندگان سازمان های حاکمیتی با اعضای اتحادیه اوپکس را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: ایجاد کمیته ی تعاملی برای حل و فصل مشکلات و شکل گیری نگاه مشترک در بسیاری از بخش ها یکی از مهمترین مزایای برگزاری این هم اندیشی بود.
معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در همین جلسه بخشی از گام های منتهی به حل مشکلات را طی کردیم و روی خیلی از کلیات به تفاهم رسیدیم که امیدواریم این مساله به سازوکار های اجرایی منتهی شود .

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۶
تعداد بازدید : ۸۸۴