ساخت تاسیسات خوشه ای پتروشیمی در هند

وزیر نفت هند گفت: دولت در نظر دارد تا با ایجاد تاسیسات خوشه ای پتروشیمی (petrochemical clusters) در هند تقاضای فزاینده برای انواع پلیمرها و محصولات شیمیایی را برآورده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از لایو مینت دهارمندرا پردهان وزیر نفت هند، اظهارکرد: ایجاد ظرفیت های پالایشگاهی تازه توسط شرکت های دولتی نفت هند، این کشور را قادر می سازد تا با ساخت مجموعه های پتروشیمی جدید بتواند نظیر هیوستون، جزیره جورانگ سنگاپور (Jurong Island) یا شانگهای، به یک قطب مهم تولید محصولات پلیمری تبدیل شود.
وی افزود: دولت برنامه دارد تا با ایجاد تاسیسات خوشه ای پتروشیمی (petrochemical clusters) در شرق، غرب و جنوب هند، ضمن تسریع رشد این صنعت، تقاضای فزاینده از سوی بخش های مختلف صنعتی برای انواع پلیمر و محصولات شیمیایی ویژه (specialty chemicals) را برآورده سازد. وی در تاریخ یکشنبه هشتم مرداد ماه این سخنان را در حاشیه افتتاح یک نشست پتروشیمی در شهر گاندی نگر هند عنوان کرد.
وزیر نفت هند خاطرنشان کرد: مازاد ظرفیت پالایش، به تولید مقادیر زیادی محصول جانبی نفتا می انجامد. نفتای بدست آمده به عنوان مهمترین خوراک صنایع پتروشیمی می تواند به رونق این بخش کمک شایانی کند. بخش دولتی نفت و گاز هند با اتکا به خوراک مورد نظر در حال سرمایه گذاری برای احداث مجموعه های پتروشیمی در مقیاس جهانی (world-scale) است.
پردهان ادامه داد: انتظار می رود بازار پتروشیمی هند به ارزش 50 میلیارد دلار با حجم تقاضایی معادل 30 میلیون تن در سال، با رشد سالانه 9 درصد، تا سال 2019-2020 میلادی به حجم تقاضای 40 میلیون تن در سال و ارزش 65-70 میلیارد دلار برسد.

منبع: نیپنا 

۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۵۱۹