پازارگاد در راه فرا بورس

عرضه سهام شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در فرابورس منجر به اتحاد بیشتر و ارائه خدمات بهتر به کارکنان شرکت های پتروشیمی در منطقه عسلویه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس محمد صفاییان مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد می گوید: واگذاری سهام این شرکت به شرکت ها و نیز هلدینگ های پتروشیمی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عرضه سهام برای شرکت های منطقه بسیار عالی خواهد بود و همچنین عملیات غیرصنعتی پازارگاد نیز  راحت ‌تر می‌تواند به همه شرکت ‌ها خدمات ارائه کند و نحوه فعالیت ها مانند زمان قبل از خصوصی سازی که ارائه خدمات رفاهی به کارکنان شاغل در شرکت های پتروشیمی منطقه عسلویه از اجماع برخوردار بود خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد تصریح کرد: سهام از طریق فرابورس قیمت‌ گذاری خواهد شد و درحال ارائه مدارک به این شرکت هستیم.
وی ادامه داد: کلیه امور خدماتی منطقه به شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد واگذار خواهد شد و شرکت ها نیز با تصمیم مشارکت در سود از واگذاری امور خدماتی به پازارگاد استقبال می‌کنند و امور رفاهی و خدماتی یکسان در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد درباره تاثیر فروش سهام این شرکت به شرکت های پتروشیمی گفت: شرکت‌های پتروشیمی با در اختیار داشتن این سهام می توانند عملیات های غیر صنعتی کارکنان خود را راحت تر انجام داده و فعالیت های جاری تسهیل شود زیرا هر شرکتی قوانین خاص خود را داشته و شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد تحت یک سری قوانین دیگر امور را پیگیری و انجام می‌داد.
وی با بیان این که از سال ۹۲ که بخش خصوصی به این شکل مجزا شدند امور غیر صنعتی آنها همچنان از طریق شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد انجام می‌شد گفت:شرکت ها برای سرمایه‌ گذاری از منظر مالی و حسابداری نیاز داشتند تا اسناد سرمایه گذاری شده را به نام شرکت سرمایه‌گذار ثبت کنند. که با داشتن سهام شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد امور مالی و اداری و رسیدگی به امور رفاهی کارکنان آسان تر نجام خواهد شد.
صفاییان خاطرنشان کرد :درصورتی که سهام شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد عرضه شود هرشرکتی حتی اگر ۵ سهم هم داشته باشد می‌تواند سرمایه گذاری کند و اسناد حسابرسی آن قابل استناد خواهد بود و می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های کلان برای خدمات پرسنل، خدمات شرکت و HSE انجام دهند.
مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد اظهارکرد: اساس شکل گیری شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد رسیدگی به امور رفاهی و خدماتی پرسنل و مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه بوده است و هدف واگذاری سهام نیز ارائه بهتر خدمات به شرکت ها و کارکنان است. به عنوان مثال برای خدمات هوایی کارکنان،شرکت یک پرواز را چارتر می کرد اما وقتی شرکت ها سهامدار شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد باشند می توانند پروازرا خریداری کرده و تمامی سرویس کارکنان خود را از طریق آن انجام دهند.
صفاییان افزود: این حرکت موجب افزایش مشارکت و اجماع و اتحاد بیشتر بین شرکت‌های پتروشیمی و ارائه خدمات بهتر و یکدست به کارکنان خواهد بود اداره امور هم برای شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد با ۲ هزار پرسنل و ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه ارائه خدمات به کارکنان مجموعه های پتروشیمی تسهیل خواهد شد .

منبع: نیپنا 

۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۴۲
تعداد بازدید : ۵۶۵