کنفرانس تحولات انرژی در خاورمیانه برگزار می‌شود

کنفرانس تحولات انرژی در خاورمیانه برگزار می‌شود
از جمله زیر مجموعه‌های مورد بررسی در این کنفرانس، می‌توان به دیپلماسی انرژی، توسعه بالا دستی و امنیت انرژی اشاره کرد.
سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی تحولات انرژی در خاورمیانه در دسامبر 2012 (آذر ماه)، از سوی مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی خبر داد و گفت: از جمله زیر مجموعه‌های مورد بررسی در این کنفرانس، می‌توان به دیپلماسی انرژی، توسعه بالا دستی و امنیت انرژی اشاره کرد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، محمد مزرعتی افزود: پروژه های پربازده دیگری از قبیل طراحی و استقرار برنامه بهبود آموزشی در شرکت ملی نفت ایران و مطالعات تطبیقی در زمینه حقوق و دستمزد در 5 شرکت معظم نفتی جهان نیز در دست انجام است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درباره دیگر پروژه های در حال انعقاد قرارداد موسسه نیز گفت: همچنین 2 پروژه دیگر در پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری و 6 پروژه نیز در طرح جامع انرژی کشور در دست پیگیری است که به زودی قراردادهای مربوط به آن نیز منعقد خواهد شد.

مزرعتی همچنین از مطالعات فاز صفر 21 طرح راهبردی صنعت نفت خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین طرح های این بخش مطالعات فاز صفر تدوین دیپلماسی انرژی و راهکارهای اجرایی و پایش مستمر آن همسو با تغییرات بین المللی است که در ترکیب تمام بخش های صنعت نفت و معاونت بین الملل اهمیت ویژه ای دارد.
وی تعداد پروژه‌های پایان ‌یافته در این مؤسسه را در سال گذشته 30 مورد اعلام کرد و افزود: هم‌ اکنون طراحی 28 پروژه در حال انجام و 26 پروژه نیز در مرحله انعقاد قرارداد است. 
   
سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی، به امضای تفاهمنامه‌های مختلف با برخی سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشور اشاره کرد و گفت: از جمله این تفاهمنامه‌ها می‌توان به طرح جامع انرژی، تدوین سند اجرایی ایجاد مرکز مطالعات جهانی گاز، پایش فناوری‌های حفاری در آب‌های عمیق میدان‌های نفت و گاز و برگزاری جایزه جهانی مدیریت دانش در سطح صنعت نفت و ایران اشاره کرد.
 
وی با بیان این که، از ابتدای سال 90، فعالیت انتشارات این مؤسسه شکل جدی‌تری به خود گرفته است، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته بیش از 15 عنوان کتاب، 8 شماره فصلنامه، 11 شماره بولتن و 25 عنوان گزارش، خبرنامه و ویژه‌نامه به چاپ رسیده است.
 
به گفته مزرعتی، همچنین از آغاز سال 91 تاکنون، بیش از 15 عنوان کتاب و 2 شماره فصلنامه منتشر شده و 30 عنوان کتاب، 15 عنوان گزارش و 6 شماره فصلنامه در دست انتشار است.
۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ۲۰:۰۳
تعداد بازدید : ۹۴۹