شکوفایی اقتصاد کشور در گرو اخذ مالیات بر ارزش افزوده

حمایت از تولیدکنندگان داخلی،تشویق سرمایه گذاری و صادرات می تواند از تاثیرات مثبت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در رشد اقتصادی باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس،مالیات بر ارزش افزوده یک نوع مالیات چند مرحله‌ای است که در مراحل  مختلف زنجیره واردات، تولید و توزیع بر اساس درصدی از ارزش افزوده کالا‌های تولید شده یا خدمات ارائه شده در هر مرحله اخذ می‌شود.

با اجرای این قانون امکان ردیابی معاملات در زنجیره واردات، خرید، تولید و توزیع و صادرات میسر خواهد بود.در واقع شفاف سازی معاملات و مبادلات اقتصادی منجر به کشف بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد زیر زمینی یا پنهان می‌شود که ادامه  این  روند موجب رونق اقتصادی و افزایش رفاه در جامعه می‌شود.

شکوفایی اقتصاد در گرو اخذ مالیات

ناصر محامی کارشناس مالیات در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی ،گفت: مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

حمایت از تولیدکنندگان داخلی ،حذف مشاغل دلالی و واسطه گری وکار قاچاق همراه باآن تشویق سرمایه گذاری و صادرات می تواند از تاثیرات مثبت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در رشد وتوسعه اقتصاد کشور باشد .

به گفته وی، مالیات بر ارزش‌افزوده به عنوان روش جدید با ایجاد یک پایه مالیاتی گسترده مورد توجه بسیاری از کشور‌ها بوده است.

سیاوش غیبی پور کارشناس مالیات در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی، دراین باره عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند از طریق وارد  شدن به عرصه های سرمایه گذاری و کمک به زیرساخت ها موجب رشد اقتصادی کشور شود.

غیبی پور تصریح کرد: مالیات می‌تواند تولید را تحریک کرده و به توسعه زیرساخت صادرات کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۳۸
تعداد بازدید : ۵۲۶