نرخ حمل کانتینر با قطار در دو مسیر اعلام شد

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن، نرخ حمل کانتینرهای وارداتی قطار چین به ایران از مرزهای ورودی سرخس و اینچه‌برون به تهران و هم‌چنین در مسیر بندرعباس به قزوین را اعلام کرد.

 براساس آنچه در نامه نخست ابراهیم محمدی خطاب به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است، تعرفه حمل کانتینرهای وارداتی قطار چین به ایران با توجه به پروتکل مورخ نهم خردادماه 1396 در آلماتی قزاقستان، بین نمایندگان راه‌آهن ایران، قزاقستان و ترکمنستان و با در نظر گرفتن مزیت حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده‌ای به منظور توسعه حمل‌ونقل‌های کانتینری از کشور چین به کشور ایران و تعرفه بهره‌برداری راه‌آهن، تعیین شده است.

این نرخ‌ها بسته به اندازه کانتینر و نوع واگن (دولتی یا خصوصی) متفاوت است که در جدول زیر می‌بیند. ضمن این که راه‌آهن جمهوری اسلامی بابت هزینه فورواردری نیز مبالغ متفاوتی برای کانتینرهای 20 فوت و 40 فوت دریافت می‌کند.

 

محمدی طی نامه‌ای جداگانه به رییس اتاق تهران، نرخ حمل کانتینرهای 20 و40 فوتی ترانزیتی در مسیر بندرعباس به قزوین را از تاریخ ابلاغ تا تاریخ دهم دی ماه 1396 اطلاع‌رسانی کرد.

در این نامه همچنین آمده است که نرخ حمل کانتینرهای 20 و 40 فوتی صرفا قابل اعمال به کانتینرهای قابل حمل در قالب قطارهای کانتینری هند به روسیه خواهد بود و همچنین نرخ‌ها با تعدیل تعرفه تعیین شده و ملاک عمل است و تخفیف تعرفه‌ای جداگانه‌ای به نرخ‌های مزبور تعلق نمی‌گیرد.

نرخ‌ها در جداول زیر قابل مشاهده است.

 

 

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۷۰۵