افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن آذربایجان

سوکار پلیمر چند خط تولید پلی پروپیلن جدید را با استفاده از فناوری های جدید کانادا و اتریش راه اندازی می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آذر نیوز ، شرکت سوکار پلیمر، یکی از بزرگترین شرکت های فعال جمهوری آذربایجان در صنعت پتروشیمی، به تازگی اعلام کرد که تعدادی خط تولید جدید پلی پروپیلن را بزودی راه اندازی می کند.
 در همین راستا قرار است تا اوایل سال 2018 میلادی یک خط تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 180 هزار تن در سال مبتنی بر فناوری کانادایی و یک خط تولید پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 120 هزار تن در سال مبتنی بر تکنولوژی اتریشی راه اندازی شود.
بر اساس این گزارش ، فرید جعفر اوف رئیس سوکار پلیمر، این خبر را در نشستی تحت عنوان حمایت از تولید داخلی برمبنای روابط درون صنعت (inter-industry relations) که توسط وزارت اقتصاد آذربایجان ترتیب داده شده بود؛ اعلام کرد.
جعفر اوف افزود: در حال حاضر پلی اتیلن سبک حتی به میزان مورد نیاز برای صادرات در جمهوری آذربایجان تولید می شود. این در حالیست که ما واردکننده پلی اتیلن سنگین هستیم. هدف اصلی سوکار پلیمر از پروژه یادشده کاهش واردات در این بخش است.
وی ادامه داد: محصولات خطوط تولید جدید ضمن تامین نیاز بازار داخلی، روانه ترکیه و دیگر بازارهای اروپایی می شود.
نیازی سفروف، معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، عنوان کرد: تمامی زیرساخت های مورد نیاز در پارک های صنعتی (industrial parks) که از ارکان توسعه صنعت پتروشیمی محسوب می شوند؛ در حال احداث هستند. به این ترتیب انتظار می رود کارآفرینان بیشتری جذب شوند.
گفتنی است که دولت آذربایجان با صدور مشوق های سرمایه گذاری جدید، به دنبال بهبود فضای کسب و کار در این کشور است.

منبع: نیپنا 

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۵۹۶