حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تکمیل طرح های توسعه ای

حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تکمیل طرح های توسعه ای
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این شرکت از ساخت و تکمیل طرح های مختلف پتروشیمی بطور قاطع حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس فرناز علوی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار با تاکید بر لزوم شتاب بخشی در ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت و نیمه تمام پتروشیمی اظهار کرد: همواره به شرکت ها اعلام کرده ایم که در کنار آنها هستیم و نهایت همکاری و کمک را در روند ساخت با طرح ها را براساس دستورالعمل ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

 وی افزود: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد ارزش افزوده و کاهش خام فروشی، مصمم به تکمیل طرح ها هستیم و تحقق افزایش تولید همگام با افزایش صادرات ازراهبرد های مهم در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

 علوی با بیان این که از سال 93 با همراهی مجریان طرح ها چندین طرح بزرگ در استان های مختلف به بهره برداری رسیده است گفت: خوشبختانه با رایزنی های انجام شده بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح ها موجود بود کاهش یافته است و شاهد تسهیل درساخت و یا تکمیل طرح های مختلف پتروشیمی هستیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در راه تحقق جهش دوم توسعه خود، موتور محرک فرآیند توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است و برنامه ­ریزی­ های شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از برجام، همکاری و تعامل با  شرکت­ های معتبر این صنعت در راستای اجرای پروژه ­های آتی، با استفاده از به ­روزترین دانش­ های فنی، بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن است.

علوی رویکرد اصلی این شرکت را ادامه روند حداکثر بهره­ مندی ها از توانمندی­ های داخلی و نیز انتقال فن­آوری ها در طول اجرای پروژه ­ها دانست و تصریح کرد: همدلی و همکاری میان هلدینگ های پتروشیمی می تواند منجر به افزایش راندمان و رفع برخی از چالش های موجود در صنعت شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره استفاده از دانش و فناوری های نوین جدید در طرح های پتروشیمی، گفت: در برنامه ششم ضمن استفاده از فناوری های جدید برای تبدیل متانول به پلی اتیلن و پروپیلن برای بومی سازی فناوری های نوین با همکاری شرکت پژوهش و فناوری اقدام کردیم که فرصت خوبی برای تکمیل زنجیره ارزش برای تولید محصولات شیمیایی خاص و جدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بارزترین اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزون بر ساخت و تکمیل طرح های توسعه ای ، حضور قدرتمند در بازار و ایجاد زنجیره تامین در کل صنعت است؛ به همین منظور حضور قطعی در بازار هدف، ایجاد تنوع بیشتر و تکمیل زنجیره ها، عمده ترین راهکارهای دستیابی به اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

منبع: نیپنا 

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۶۶۰