انجمن نفت و فدراسیون صنعت نفت ایران از وزیر پیشنهادی نفت حمایت کردند

انجمن نفت و فدراسیون صنعت نفت ایران از وزیر پیشنهادی نفت حمایت کردند
انجمن نفت و فدراسیون صنعت نفت ایران با ارسال نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کردند: رای بالای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی نفت، قدرت بین‎المللی وی را برای دفاع از جایگاه واقعی کشور در صنعت نفت و همچنین دفاع از حق و حقوق ملت ایران از سهم نفت و گاز جهانی، بیش از پیش بالا خواهد برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، «مهدی میرمعزی» رئیس هیئت مدیره انجمن نفت ایران و «رامین خسروخاور» رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران در این نامه خاطر نشان کردند: اثربخشی این قدرت بالا به طور طبیعی، اعتلای جایگاه رفیع ایران در جهان را در پی خواهد داشت.
در این نامه تاکید شده است: راهکارها و راهبردهای عملیاتی ۲۳گانه بیژن زنگنه برای دوره چهارساله دولت دوازدهم، نیازمند تعامل قدرتمندانه همراه با عزت با طرف‎های نفتی اعم از دولت‎ها و شرکت‎های بزرگ بین‎المللی است و این چانه‎زنی با پشتوانه عظیم نمایندگان ملت از زنگنه، وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری، بسیار قدرتمندتر از پیش انجام خواهد گرفت.
در این نامه آمده است: انجمن نفت ایران و فدراسیون صنعت نفت ایران با اتکا به اقدامات موثر زنگنه در سه دوره تصدی این مقام و افتخارآفرینی بین‎المللی و ملی ایشان در پیشران کردن نفت در اقتصاد کشور، اطمینان دارد که وی با برنامه‎های پیشنهادی خود در افزایش تولید و توسعه همه‎جانبه صنعت نفت با تکیه بر ساخت داخل، شرکت‎های دانش‎بنیان و فعال کردن شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی، نقشه راهی را برگزیده که منجر به نجات اقتصاد کشور و خروج از رکود و باز کردن بازارهای جهانی برای تولیدات کشور خواهد شد.
در این نامه اظهار امیدواری شده است:بدیهی است برای تحقق وعده‎های بزرگ، حمایت حداکثری نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران اجتناب‎ناپذیر است و امیدواریم زنگنه با حمایت بی‎دریغ شما با دستی پر برای چهارمین بار به وزارت نفت بازگردند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، بیژن زنگنه را به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.
زنگنه با 65 سال سن سابقه یک دوره تصدی وزارت جهاد سازندگی، 2 دوره وزارت نیرو و سه دوره وزارت نفت را در کارنامه کاری خود دارد.
زنگنه به مدت 15 سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (90-1375) بوده است و در حال حاضرعضو هیات علمی انستیتومهندسی نفت پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران است.
وی 6 دوره عضو شورای عالی کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران از 1391 تا 1393 و عضو شورایعالی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور (1394- 1392) بوده است.
زنگنه که از سال 1364 تا 1396 در دولت‌های مختلف به عنوان وزیر حضور داشته لقب 'شیخ الوزرا' را نیز دارد. 

منبع: ایرنا

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۴۹۷