کنفرانس بین‌المللی ایران، 20 ماه پس از لغو تحریم

کنفرانس بین‌المللی ایران، 20 ماه پس از لغو تحریم
کنفرانس ایران، 20 ماه پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی:‌ نمای کلی،‌ چشم‌اندازها و چالش‌ها، ششم مهرماه سال جاری در ژنو برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران، در حالی که ثبت‌نام از فعالان اقتصادی برای اعزام در قالب یک هیات تجاری به کشور سوئیس به سرپرستی رییس اتاق تهران در حال انجام است، یکی از مهمترین برنامه‌های این هیات شرکت در کنفرانسی اعلام شده است که به وضعیت اقتصاد ایران، بیست ما پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی می‌پردازد. کنفرانسی که در آن طرف‌های خارجی حضور دارند و روند توسعه همکاری با ایران را در ماه‌هایی که از لغو تحریم‌ها گذشته، بررسی می‌کنند تا بتوانند نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند.

 

محل برگزاری این کنفرانس بین‌المللی، ژنو در کشور سوئیس در نظر گرفته شده است. این انتخاب از این رو صورت گرفته که روسای جمهور دو کشور، شهریور ماه سال گذشته در حاشیه هفتادویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر ترسیم یک نقشه راه به منظور دستیابی به روابط دوجانبه نزدیک‌تر که چارچوب همکاری‌های آتی دو کشور خواهد بود، توافق کردند.

حسن روحانی در آن ملاقات نقش همکاری‌های بانکی و مالی را در ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی با اهمیت برشمرد و گفت برای توسعه روابط اقتصادی ایران و سوئیس، ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که لازمه استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، فعال شدن روابط بانکی است.

اکنون و هم‌زمان با اعزام هیات اقتصادی-تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از تاریخ 5 تا 8 مهرماه 1396 به ژنو، کنفرانس تخصصی «ایران، 20 ماه پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی:‌ نمای کلی،‌ چشم‌اندازها و چالش‌ها» با حضور هیات تجاری اعزامی اتاق تهران،‌ کارآفرینان ایرانی مقیم و شرکت‌ها و فعالان اقتصادی سوییسی در تاریخ 6 مهرماه 1396 مصادف با 28 سپتامبر 2017 در اتاق بازرگانی ژنو برگزار می‌شود.

 

به گفته معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران، این کنفرانس در سه پانل تخصصی «تجارت و حمل‌ونقل کالا»، «خدمات سلامت و فناوری‌های پزشکی» و «ریسک‌های مالی، بیمه و بیمه اتکایی» برگزار می‌شود و پس از آن نمایندگان شرکت‌های حاضر در کنفرانس ملاقات و مذاکره مستقیم خواهند داشت.

در این کنفرانس سخنرانی‌های جامعی از سوی وکلای معتبر خارجی در خصوص موضوع مقررات و مجوزهای اوفک (OFAC) انجام می‌گیرد و اقدامات اجرایی برای اجتناب از تحریم‌های ایالات متحده مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین مقامات عالی ایرانی و سوییسی در این کنفرانس در خصوص چشم‌انداز خود از بازار ایران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، وضعیت فعلی اصلاحات سیستم‌های مالی و دورنمای اقتصاد ایران به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

فعالان اقتصادی علاقمند به حضور در این کنفرانس و هیات تجاری مشترک اتاق تهران و اتاق مشترک ایران و سوئیس می‌توانند از طریق لینک زیر ثبت‌نام کنند. با توجه به لزوم در اختیار داشتن زمان کافی برای مهیا شدن حضور هیات تجاری اتاق تهران در سوئیس، آخرین مهلت ثبت‌نام چهارشنبه یکم شهریور ماه اعلام شده است.

منبع: اتاق تهران

۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۵۵۸