کاهش تولید بزرگترین میدان نفتی لیبی

تولید میدان نفتی شراره لیبی که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، به دلیل رخنه‌های امنیتی اخیر، از حدود ۲۸۰ هزار بشکه در روز به ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس ، یک مهندس این میدان که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: کارمندان میدان پس از به سرقت رفتن خودروها و گوشی‌های تلفن همراه،  برای دسترسی به برخی از تاسیسات مشکل دارند. هنوز مشخص نیست تولید شراره از زمان مشکلات امنیتی که چند روز پیش اتفاق افتاد بهبود یافته است یا خیر.

شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه اعلام کرد رخنه‌های امنیتی اخیر نتیجه اقدامات شخصی بوده و عامل این اقدام مجازات شده و میدان در امنیت است اما این شرکت جزییاتی درباره‌ تاثیر اختلالات مذکور بر تولید ارایه نداد.

شرکت ملی نفت لیبی شراره را با شراکت شرکت‌های رپسول، توتال، OMV و استات اویل اداره می‌کند. تولید شراره برای تولید نفت لیبی که اواخر ژوئن به بالای یک میلیون بشکه در روز رسید، حیاتی محسوب می‌شود با این‌همه تولید نفت این کشور نسبت به چالش‌های امنیتی، اعتراضات داخلی، اختلافات سیاسی و هزینه اندک در فعالیت‌های تعمیر و بودجه سرمایه‌ گذاری شرکت ملی نفت، آسیب پذیر مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، در روزهای اخیر کارکنان پایانه صادراتی زویتینه تهدید کرده بودند در صورت عدم پرداخت حقوق معوقشان مانع لنگر انداختن نفتکش‌ها خواهند شد. اما مدیر اتحادیه کارکنان این پایانه روز سه شنبه اظهار کرد کارکنان سه هفته فرصت دادند تا به درخواست‌هایشان پاسخ داده شود و نفت‌کش‌ها اجازه خواهند داشت لنگر بیندازند.

منبع: ایسنا

۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۵۳۷