خط لوله غیرفلزی انتقال پساب نمکزدایی در اهواز به بهره‎برداری رسید

خط لوله غیرفلزی انتقال پساب نمکزدایی در اهواز به بهره‎برداری رسید
خط لوله غیرفلزی انتقال پساب واحدهای نمکزدایی شماره ۲ و ۴ اهواز به مخزن مستقر در واحد نمکزدایی شماره یک اهواز، با هدف صیانت از محیط زیست در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به بهره‎برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، این خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه ۳۵ هزار بشکه پساب با حضور بیژن عالی‎پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به بهره‎برداری رسید.

محسن دهان‎زاده، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون، در این زمینه بر همسویی عملیات تولید و نگهداشت با رعایت الزام‌های زیست‎محیطی و صیانت از زیست‎بوم منطقه تاکید کرد و گفت: مدیریت سبز در این شرکت نهادینه شده و از همه امکانات سازمان برای حفاظت از محیط‎زیست استفاده می‎شود.

وی افزود: خورندگی پساب واحدهای نمکزدایی در لوله‎های فلزی به‌طور معمول سبب سوراخ شدن این لوله‎ها و نشت پساب به محیط می‎شود؛ از این رو به منظور اصلاح سامانه دفع پساب، اجرای این خط لوله غیرفلزی در دستور کار قرار گرفت و از یک شرکت دانش‎بنیان داخلی برای ساخت و نصب آن استفاده شد.

دهان‎زاده ادامه داد: این پروژه سه سال پیش با استفاده از لوله‎های ۸ و ۱۰ اینچ GRE ساخت داخل آغاز شد و اواخر تیرماه امسال به پایان رسید.

به گفته وی، این پروژه با همکاری واحدهای مهندسی و ساختمان، مهندسی فرآورش نفت و گاز و بازرسی فنی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرایی شده؛ طول این خط ۲۲ کیلومتر شامل پنج کیلومتر خط لوله فلزی و ۱۷ کیلومتر خط لوله غیرفلزی است که به صورت زیرزمینی با تامین اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی احداث شده است.

منبع: شانا

۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۵۵۰