همایش صادرات پلاستیک به عراق و افغانستان برگزار می‌شود

همایش صادرات پلاستیک به عراق و افغانستان برگزار می‌شود
همایش بین‌المللی و تخصصی صنعت پلاستیک با محوریت صادرات محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران به کشورهای عراق و افغانستان در حاشیه دومین روز یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس «رضا خلج» در گفتگو با ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه شعار برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، بهبود فضای کسب و کار در بین صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور بوده، از این رو سعی می‌کنیم که از فرصت برگزاری نمایشگاه برای تحقق این سیاست کلیدی حداکثر بهره‌برداری را بکنیم، گفت: در شرایط فعلی عراق، اقلیم کردستان عراق و افغانستان سه بازار کلیدی مصرف انواع محصولات، مصنوعات، مضروفات، ماشین آلات، خدمات فنی و مهندسی صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک ایران به شمار می‌روند.

مدیر یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست با اعلام اینکه همسو با این سیاست کلان، در دومین روز نمایشگاه ایران پلاست، همایش بین‌المللی و تخصصی صنعت پلاستیک با محوریت صادرات محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران به کشورهای عراق و افغانستان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این همایش با همکاری مشترک ستاد برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فعالان بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

عضو شورای سیاست گذاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست با تاکید بر اینکه در انی همایش علاوه بر حضور بازرگانان، تجار و خریداران محصولات پلاستیکی ایران، رایزن‌های بازرگانی کشورهای عراق و افغانستان، هیات‌های تجاری از سایر کشورهای همجوار به کشورهای حوزه آسیای مرکزی، میانه و قفقاز حضور دارند، اظهار داشت: در این همایش چالش‌ها و مشکلات پیش روی صادرات محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک ایران به کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و عراق به عنوان دو بازار کلیدی و مهم مورد ارزیابی قرار می گیرد.

خلج با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات محصولات، کالا، تجهیزات، ماشین‌آلات، خدمات فنی و مهندسی به کشورهای عراق و افغانستان است، خاطرنشان کرد: در این همایش در نمایندگانی از دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمات تجارت توسعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکل‌های صنفی صنعت پلیمر و پلاستیک هم حضور دارند.

اولین همایش تخصصی صنعت پلاستیک با رویکرد صادرات به عراق و افغانستان درحالی در دومین روز یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست برگزار می شود که «کوروش حسن پور» رئیس تشریفات یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست از انجام گفتگو و مکاتباتی برای سفر هیات‌های تجاری و اقتصادی از کشورهای ارمنستان، افغانستان، عراق، اقلیم کردستان عراق، سوریه، لبنان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، امارات، عمان، پاکستان، سریلانکا، هند، گرجستان، اکراین، ترکمنستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه و ... برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست خبر داده است.

گفتنی است، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

منبع: نیپنا

۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۳۷۱