حمایت مالی و کالایی اتاق تهران از زلزله زدگان کلید خورد

حمایت مالی و کالایی اتاق تهران از زلزله زدگان کلید خورد
محمد مهدی راسخ، دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از توافق اعضای این تشکل بخش خصوصی برای حمایت دوگانه از زلزله زدگان استان های آذری نشین خبر داد.

راسخ دقایقی پیش و در پایان رایزنی های اعضای اتاق بازرگانی تهران به خبرآنلاین گفت:اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی کشور جزء اولین نهادهایی بود که با صدور اطلاعیه رسمی وقوع این زلزله را به بازماندگان آن و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

دبیرکل اتاق تهران افزود:اما اکتفای فعالان بخش خصوصی به همین مهم محدود نبوده و از اولین ساعات پس از وقوع این زلزله خسارتبار، رایزنی های مستمر اعضاء برای تعیین نحوه کمک های بخش خصوصی به مناطق زلزده آغاز شد.

راسخ جمع بندی این رایزنی ها را این گونه تشریح کرد:توافق نهایی صورت گرفته این است که اعضای اتاق تهران ضمن اعطای کمک های مالی قابل توجه، طرحی را نیز برای جمع آوری کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان عزیز از صنعتگران عضو اتاق تهران به اجرا درآورند. به هر حال بخشی از کالاهایی که در واحدهایی که مدیران آنها عضو اتاق هستند، تولید می شود که این روزها مورد نیاز بازماندگان زلزله اخیر است. لذا ارسال این گونه کمک ها در کنار کمک های مالی بسیار مهم است.

در همین حال یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز ضمن یادآوری کمک های نقدی و کالایی این نهاد در دوران دفاع مقدس به جنگزدگان و رزمندگان اسلام، حمایت فعلان بخش خصوصی را از آسیب دیدگان بلایای طبیعی همچون زلزله اخیر را یک وظیفه نهادی قلمداد کرد و گفت:مسوولیت اجتماعی بخش خصوصی در چنین مواقعی فرصت بروز دارد و اعضای اتاق تهران هم مصمم هستند تا کمک های نقدی و کالایی خود را هر چه سریع تر برای آسیب دیدگان ارسال کنند.

۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۲۰
تعداد بازدید : ۹۵۷