حضور فعال متخصصان دانشگاهی در صنعت نفت

حضور فعال متخصصان دانشگاهی در صنعت نفت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا کنون مشکلات پیش رو را دانشگاهیان بر طرف کرده اند و اکنون نیز با نزدیک شدن صنعت نفت و دانشگاه برای کشور و صنعت نفت سربلندی ایجاد می شود.
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شانا، حضور متخصصان جوان در دانشگاه ها را امتیاز برای کشور خواند و تاکید کرد: صنعت نفت با ورود به دانشگاه از استعداد های علمی موجود استفاد کند.

دکتر محمد سلیمانی، دانشگاه را خواستگاه تولید فناوری و تربیت نیروی های متخصص دانست و تصریح کرد: تاکنون مشکلات پیش رو را دانشگاهیان بر طرف کرده اند و اکنون هم با حرکت به سوی دانشگاه ها برای کشور و صنعت نفت سربلندی ایجاد می شود.

خردادماه سال جاری، کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغاز به کار کنسرسیوم دانشگاهی ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور، اجرای پروژه های پژوهشی در این زمینه را یکی از اساسی ترین نیازهای امروز صنعت نفت اعلام کرده و گفته بود: حضور دانشگاه های کشور در این پروژه، بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به حضور 6 دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، سهند تبریز، شیراز، تهران و صنعت نفت در این کنسرسیوم افزوده بود: با پیشرفت کار و تعریف پروژه های متعدد در این کنسرسیوم، از توان دانشگاه های دیگر کشور نیز بهره برداری می شود.

دانشجو بزرگ ترین مزیت تشکیل این کنسرسیوم را فعال شدن دانشگاه های کشور در حوزه های کاربردی از یک سو و رفع نیازهای صنعت نفت از سوی دیگر خوانده و گفته بود: اگر علم در خدمت تولید فناوری قرار بگیرد و تولید فناروی نیز به محصول ختم شود، به یقین در مسیر اصلی قرار داریم.

وی با اشاره به عقد تفاهمنامه های همکاری با وزارتخانه های دفاع و صنایع افزوده بود: سال گذشته 22 میلیارد تومان تفاهمنامه با وزارت دفاع و 70 میلیارد تومان با وزارت صنایع امضا کرده ایم.


۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۲۱
تعداد بازدید : ۹۵۴