آغاز اجرای طرح تعویض ۶۷ کیلومتر از خط لوله انتقال نفت خام مارون به اصفهان

آغاز اجرای طرح تعویض ۶۷ کیلومتر از خط لوله انتقال نفت خام مارون به اصفهان
طرح تعویض ۶۷ کیلومتر از خط لوله ۳۰ اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان در استان خوزستان از سوی بخش خصوصی آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، عباسعلی جعفری نسب، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: پس از پیگرانی هوشمند و بررسی و تجزیه، تحلیل داده ها، میزان خوردگی لوله، مقدار و پراکندگی آنها مشخص شد و این پروژه در دستور کار منطقه اصفهان قرار گرفت.

وی درباره ضرورت اجرای این پروژه گفت: برخی از خوردگی خطوط با تعمیرات جزئی و نصب نیم لوله برطرف می شود، اما برخی دیگر همانند همین پروژه که بین مراکز انتقال نفت شماره ۱ تا ۳ مارون قرار گرفته، لازم است برای  حفظ شرایط انتقال ایمن و پایدار، عملیات تعویض انجام شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: این پروژه به مدیریت مهندسی و طرح های شرکت ابلاغ و پس از انجام مقدمات کار، برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، تجهیز کارگاه و عملیات  اجرایی به سرعت آغاز شد.

جعفری نسب مدت اجرای پروژه را ۲۸ ماه اعلام و یادآوری کرد: بخش عمده ای از لوله‌های مورد نیاز از قبل خریداری و به منظور اجرای پوشش به کارخانه مربوطه ارسال شده است.

وی با بیان این‌که به زودی جوشکاری در مسیر خط انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم پروژه پیش از زمان پیش بینی شده به اتمام برسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان، جعفری نسب تصریح کرد: خط لوله نفت خام مارون- اصفهان با توجه به پایش مستمر و پیگرانی هوشمند در شرایط مطلوب و با ظرفیت مورد نیاز در حال استفاده است و بر اساس نتایج پیگرانی، اولویت های A و B انجام شده و برای اولویت C و برطرف کردن مشکلات آن برنامه ریزی شده است.

وی یکی از چالش‌های این پروژه را رعایت نکردن حریم خط و گسترش واحدهای مسکونی شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: به دلیل توسعه برخی از شهرها و روستاهای مجاور این خط به ویژه در محدوده شهر میداوود در استان خوزستان و در انتهای خط (محدوده شهرهای ویلاشهر، نجف آباد و خمینی شهر) در استان اصفهان از سوی واحد مهندسی و طرح ها موضوع تغییر مسیر خط لوله در حال بررسی است که در صورت امکان فنی، برای تغییر مسیر برنامه ریزی خواهد شد.

منبع: شانا

 

۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۰۲
تعداد بازدید : ۶۲۶