کاهش ۰.۶ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز ۳۷ سنت، معادل ۰.۷ درصد افزایش داشت و به ۵۲ دلار و ۴۱ سنت رسید، اما کاهش هفتگی ۰.۶ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس  به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و سواحل خلیج مکزیک خود را  برای وقوع طوفان هاروی آماده کرده است، قیمت نفت دیروز حدود یک درصد افزایش داشت. طوفان هاروی احتمالا بزرگترین طوفانی خواهد بود که طی بیش از یک دهه گذشته سرزمین اصلی آمریکا را در می نوردد.

ارزش دلار آمریکا که قیمت نفت بر اساس آن ارزش گذاری می شود، بعد از سخنان جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست سالانه کنفرانس تحقیقات بانک مرکزی در کنسول هول وایومینگ کاهش یافت. یلن در این سخنرانی هیچ اشاره ای به سیاست پولی آمریکا نکرد.

پالایشگاه ها، پایانه های نفتی، فعالیت های ساحلی و فراساحلی تولید نفت و سایر زیرساخت ها در مناطق قرار گرفته بر سر راه طوفان هاروی تعطیل شده اند.

مرکز ملی طوفان های آمریکا هشدار داده که سیل فاجعه باری در بخش هایی از جنوب و جنوب شرقی تگزاس رخ خواهد داد.

برخی مدل های ردیابی نشان می دهد که طوفان هاروی ممکن است بعد از تگزاس در اواسط هفته به هیوستون برود و 4 شهر پرجمعیت این ایالت را با باد و باران مواجه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 44 سنت، معادل 0.9 درصد افزایش به 47 دلار و 87 سنت رسید، اما کاهش هفتگی 1.3 درصدی را تجربه کرد.

قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز 37 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش داشت و به 52 دلار و 41 سنت رسید، اما کاهش هفتگی 0.6 درصدی را به ثبت رساند.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده آماده است تا در صورت نیاز به دلیل تبعات طوفان هاروی، از محل ذخایر اضطراری آمریکا نفت خام روانه بازار کند.

شرکت های انرژی آمریکایی کارکنان خود را از سکوهای فراساحلی نفتی خارج کرده و حفاری ساحلی را نیز در جنوب تگزاس متوقف ساخته اند.

منبع: تسنیم

۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۲۸۶