ساخت یک مجتمع بزرگ پتروشیمی از سوی ساسول در لوئیزیانا

مجتمع جدید پتروشیمی ساسول در ایالت لوئیزیانا در نیمه دوم سال 2018 میلادی بطور کامل راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، مجموعه پتروشیمی لیک چالرلز ساسول (LCCP) در وست لیک ایالت لوئیزیانای آمریکا قرار است از نیمه دوم سال 2018 میلادی در چند فاز به بهره برداری برسد. این شرکت ضمن اعلام نتایج عملکرد مالی سه ماهه دوم خود عنوان کرد: تا کنون 74 درصد از طرح یادشده و 42 درصد از عملیات ساخت و ساز آن تکمیل شده است.
بر اساس این گزارش ، درنخستین موج آغاز به کار مجتمع های پتروشیمی، انتظار می رود یک واحد پلی اتیلن سبک خطی در نیمه دوم سال 2018 میلادی شروع به کار کند. در ادامه نیز یک کراکر بخار با خوراک اتان با ظرفیت یک میلیون و 540 هزار تن و یک واحد تولید اتیلن اکسید/ اتیلن گلایکول در همین سال به بهره برداری می رسد.
اما موج دوم ظرفیت های جدید پتروشیمی با در مدار تولید قرار گرفتن یک مجتمع تولید پلی اتیلن سبک در اوایل نیمه نخست سال 2019 میلادی کلید می خورد. در ادامه سه مجتمع کوچکتر تولید مشتقات که تولیدکننده الکل های ویژه (specialty alcohols)، اتوکسیلات ها (ethoxylates) و محصولات آلومینایی (alumina products) خواهند بود؛ به بهره برداری می رسند. 
همچنین بر اساس اعلام شرکت ساسول، عمده اتیلن تولیدی در واحد کراکری که پیشتر به آن اشاره شد به مصرف مجتمع های تولید مشتقات می رسد. همچنین بخشی از اتیلن مورد نظر در طرح مشترک (JV) این شرکت در لاپورته تگزاس یعنی مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین (HDPE) Gemini مورد استفاده قرار می گیرد. حجم کمی از این محصول نیز در بازار به فروش می رسد.

منبع: نیپنا 

۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۳۳۴