طوفان هاروی قلب صنعت پالایشگاهی آمریکا را هدف قرار داد

طوفان هاروی که یک طوفان درجه ۴ محسوب می شود، سواحل ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از رویترز، طوفان هاروی که یک طوفان درجه 4 محسوب می شود، سواحل ایالت  تگزاس آمریکا را در نوردید. این طوفان که قدرتمندترین طوفان بیش از یک دهه گذشته آمریکا به شمار می رود، با بادهای سهمگین همراه است و احتمالا موجب بروز سیل گسترده خواهد شد.

یکی از شدیدترین آثار طوفان هاروی در شهر راکپورت رخ داده جایی که شهردار چند ساعت قبل از آغاز طوفان از شهروندان خواسته بود تا اسامی خود را روی بازوهایشان هک کنند تا در صورت مرگ یا آسیب دیدگی قابل شناسایی باشند. مدارس، هتل ها و مجتمع های مسکونی و دیگر ساختمان ها در این شهر آسیب های اساسی دیده اند.

استیو سیمس، یک نیروی کمکی داوطلب در شهر راکپورت گفت: «در حال حاضر ما زمین گیر شده ای و نمی توانیم جایی برویم...ما شایعاتی در مورد 1000 مورد حادثه شنیده ایم. اما نمی توانیم هیچ کدام را تایید کنی زیرا هیچ چیز ندیده ای. می دانیم که مشکلات فراوانی داریم، اما هنوز نمی دانیم این مشکلات چیستند.»

وی افزود، برق، اینترنت و خدمات تلفن همراه در این شهر 10 هزار نفری که حدود دو سوم جمعیت آن تخلیه شده اند، قطع شده است.

گفته می شد 6 میلیون شهروند آمریکایی در مسیر طفان هاروی قرار دارند و مناطق هدف طوفان قلب فعالیت های پالایشگاهی آمریکا به شمار می رود. تاثیر طوفان بر پالایشگاه ها موجب افزایش قیمت بنزین در آمریکا شده، در حالی که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا برخی از مقررات را به منظور جلوگیری از بروز کمبود بیشتر سوخت برداشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که با اولین فاجعه طبیعی دوران ریاست جمهوری اش مواجه است در تویتر خود گفته که دولت فدرال تمام توان خود را برای کمک به مناطق طوفان زده به کار خواهد گرفت.

طوفان هاروی اولین طوفان درجه 4 است که از زمان وقوع طوفان چارلی در سال 2004 خاک آمریکا را در می نوردد.

منبع:تسنیم 

۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۱۸
تعداد بازدید : ۳۰۹