آخرین اخبار از مذاکرات مناطق نفت‌خیز جنوب با غول‌های نفتی

آخرین اخبار از مذاکرات مناطق نفت‌خیز جنوب با غول‌های نفتی
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن تشریح آخرین اخبار از نتایج مذاکره با شرکت‌های بزرگ نفتی در زمینه توسعه میادینی که زیر مجموعه این شرکت قرار دارند، از تمدید مهلت برخی از شرکت‌ها برای ارائه نتایج مطالعه خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس بیژن عالی پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که شرکت‌هایی که با مناطق نفت خیز جنوب تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند در حال تکمیل مطالعات خود روی میادین و مخازن مناطق نفت خیز جنوب هستند، اظهار کرد: شرکت‌های پرشیا، مپنا، زاروبژنفت، پاسارگاد، تات نفت و تنکو در حال تکمیل مطالعات خود هستند.   بازه زمانی تفاهم نامه‌ها شش ماهه بوده است اما ارائه‌ی نتیجه مطالعات در چند مورد تمدید شده است. با توجه به سیاست‌های دولت جدید آمریکا فعلا در بازه کوتاه مدت افق روشنی از همکاری مشترک با شملبرژه انتظار نمی‌رود.

وی با بیان این که شرکت مپنا روی میادین رگ سفید، کرنج و پارسی در حال انجام مطالعات است، گفت: شرکت انرژی پاسارگاد در میادین شادگان، کرنج و پارسی مطالعات خود را پیش می‌برد و تیم‌های فنی از عملکرد مطالعاتی این شرکت‌ها و پیشرفت کار آنان تاکنون رضایت داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مورد آخرین اخبار از امضای تفاهم نامه بین مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت فیلیپین برای توسعه میادین کرنج و شادگان نیز توضیح داد: شرکت نفت فیلیپین عضو پرگس بوده و این کنسرسیوم در حال مطالعه روی میادین کرنج و شادگان است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین پیش از این از اختصاص یک میلیارد دلار برای توسعه میادین کرنج و شادگان خبر داده و گفته بود:چنانچه لازم باشد برای توسعه میادین نفتی ایران سرمایه‌گذاری بیشتری هم خواهیم کرد.

آگینو در ادامه با اشاره به امضای MOU برای توسعه میدان‌های کرنج و شادگان، گفت: در حال آماده‌سازی پروپوزال میدان کرنج هستیم. به طور کلی  یک میلیارد دلار به  پروژه‌های کرنج و شادگان اختصاص داده‌ایم. مذاکرات زیادی با شرکت‌های ایرانی با هدف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پر سود داشته‌ایم و برای مشارکت در پروژه‌های ایران آماده هستیم. امیدوارم پروپوزال‌ها تا سپتامبر به قرارداد منتهی شود. احتمالا مطالعات ما در جولای یا آگوست به پایان می‌رسد و چنانچه مناطق نفت‌خیز جنوب تمایل داشته باشد این پروپوزال‌ها به قرارداد می‌رسد.

 

۵ شهریور ۱۳۹۶ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۳۴۷