آزمایش نخستین کشتی خودران NYK در سال 2019

شرکت کشتیرانی کانتینری NYK ژاپن به جمع شرکت‎های متقاضی استفاده از کشتی‎های خودران پیوست.

شرکت کشتیرانی کانتینری Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ژاپن قصد دارد در سال 2019 میلادی نخستین کشتی خودران خود را در  اقیانوس آرام آزمایش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس،  هیدیوکی آندو، یکی از مدیران ارشد موسسه Monohakobi Technology وابسته به NYK، به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است که این کشتی از ژاپن به آمریکای شمالی عازم خواهد شد و خدمه به حالت آماده باش بر روی کشتی حضور خواهند داشت.

کشتی کانتینری موردنظر که اندازه آن هنوز مشخص نیست، از راه دور کنترل خواهد شد. به این ترتیب NYK به جمع شرکت‎هایی پیوسته است که سودای استفاده از فناوری کشتی‎‎های  خودران را دارند.

پیش از این شرکت رولز رویس خبر داده بود که نخستین نمونه از کشتی های خودران خود را پس از آزمایش، در سال 2020 میلادی روانه بازار می کند.

انتظار می رود که تا سال 2030 میلادی کشتی های خودران به پدیده ای عمومی بر روی اقیانوس ها تبدیل شوند.

بر اساس اعلام شرکت بیمه Allianz در سال 2012 میلادی، در حدود 75 تا 96 درصد از سوانح دریایی به علت اشتباهات انسانی رخ داده اند که زیانی برابر با 1.66 میلیارد دلار داشته است. این سوانح اغلب به دلیل خستگی مفرط خدمه رخ می دهد.

پیش بینی می شود که کشتی هایی که از راه دور کنترل می شوند بتوانند ریسک آسیب های جانی و خطر مرگ را در میان خدمه کشتی کاهش دهند، و همچنین از بروز آسیب و ضرر زدن به دارایی‏‎های پر ارزش شرکت ها جلوگیری کنند.

منبع:مارین تایمز

۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۴۳۸