تولید گریدPE100 با کاتالیست جدید

مدیرعامل پتروشیمی جم از تولید محصول پلیمری PIPE GRADE در واحد پلی اتیلن سنگین با کلاسPE100 و کاتالیست جدید در شرکت پتروشیمی جم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، روابط عمومی پتروشیمی جم، مهندس سیدحسین میرافضلی با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولید داخل و رفع نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی به مواد اولیه مورد نیاز و به جهت قطع وابستگی به خارج از کشور و واردات مواد اولیه پتروشیمی، شرکت پتروشیمی جم  با وجود تمامی مشکلات سالیان اخیر که بعلت عدم تامین کاتالیست مورد نیاز توسط شرکت های غربی  برای تولید گرید پایپ بوجود آمده بود، موفق به جایگزینی کاتالیست از منابع در دسترس آسیایی و تولید  محصول گرید پایپ کلاس PE100 شد که از نظر کیفیت قابل رقابت با محصول اصلی و با قابلیت عرضه در بازار بین المللی مطابق با استانداردهای جهانی است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم با اشاره به اهمیت این محصول ارزشمند تصریح کرد: تولید محصول پلیمری PIPE GRADE در واحد پلی ­اتیلن سنگین در کلاس PE100 همواره مد نظر و جزو دغدغه های ما بوده و این شرکت اولین تولیدکننده این گرید ارزشمند و پرتقاضا با کیفیت مطلوب و با گواهینامه بین المللی در بازار داخل کشور است.

میرافضلی افزود: پیش از قطع دریافت کاتالیست اصلی و با پیش بینی امکان عدم تحویل آن در آینده نزدیک و به جهت رفع وابستگی کامل در این زمینه، طرح استفاده از کاتالیست های جایگزین در خردادماه 93 مطرح و در برنامه قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی جم با تاکید بر همت و تلاش متخصصان شرکت در پیش بینی و برنامه ریزی دریافت کاتالیست یادآور شد: با تشکیل کارگروه های فنی تست کاتالیست های جدید در دستور کار قرار گرفت و پس از مطالعات اولیه، تست های پایلوت کاتالیست جدید در دی ماه سال 94 انجام و پس از دریافت نتایج اولیه، تست صنعتی کاتالیست شروع شد.

وی اضافه کرد: در اواخر مردادماه 95 و پس از تست صنعتی کاتالیست جدید و علیرغم مشکلات عدیده در پروسه تولید، بررسی های وسیعی صورت پذیرفت و همزمان مهندسی همه جانبه محصول نیز مد نظر قرار گرفت و پس از شناسایی تنگناها و شناسایی راهکارها و تغییر در بخش هایی از واحد و نیز شرایط عملیاتی، تست مجدد کاتالیست جدید درانتهای خرداد ماه  96آغاز گردید. نتیجه اقدامات صورت پذیرفته رفع مشکلات پروسسی و افزایش همه جانبه کیفیت محصول حتی فراتر از استانداردهای بین المللی است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم با تقدیر از متخصصان پتروشیمی جم عنوان کرد: هم اکنون شرکت پتروشیمی جم موفق شده است با سرمایه گذاری مناسب ، صرف وقت، هزینه و قبول ریسک های ناشی از استفاده از کاتالیستی متفاوت از کاتالیست طراحی، محصول استراتژیک PE100 را با کیفیت جهانی تولید و به بازار عرضه نماید.

مهندس میر افضلی در پایان گفت: انتظار می رود با حمایت و قیمت گذاری مناسب این محصول و خصوصا گرید PE100 Black در بازار داخل توسط مسئولان امر، انگیزه کافی برای تولید و عرضه مستمر این محصول بوجود آید. در صورت حمایت، این شرکت می تواند در راستای تامین و رفع نیاز کامل کشور به گرید پایپ PE100 اقدام کند.

منبع: پتروتحلیل

۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۳
تعداد بازدید : ۲۹۳