گازپروم‌نفت نتایج مطالعات میدان‌های چشمه خوش و چنگوله را ارائه می‌دهد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از ارائه نتایج مطالعات شرکت گازپروم‌نفت برای میدان‌های چنگوله و چشمه خوش خبر داد و گفت: این مطالعات فردا به شرکت ملی نفت ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، امیرحسین زمانی نیا امروز (دوشنبه، ۶ شهریورماه) در دیدار با وادیسلاو باریشنکیوف، معاون مدیرعامل گازپروم نفت گفت: گازپروم نفت برای مطالعه میدان چنگوله با شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و میدان چشمه خوش با شرکت نفت مناطق مرکزی تفاهم‌نامه امضا کرده بود.

وی با بیان این که مطالعات این میدان‌ها هم اکنون آماده شده و قرار است فردا به شرکت ملی نفت ایران ارائه شود، تصریح کرد: در صورت تائید این مطالعات، اقدام‌های بعدی در باره روند اجرایی شدن این پروژه بر اساس ضوابط و مقررات شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به نقشه راه همکاری ۲ کشور که پیش‌تر با همتای روس خود امضا کرده بود، گفت: بر اساس این نقشه راه، قرار است کارگاه آموزشی در باره فناوری‌های روزآمد ازدیاد برداشت و افزایش بهره‎وری از میدان‌های نفتی در ۲ کشور تشکیل شود تا از تجربه‌های یکدیگر در این بخش‌ها استفاده کنیم.

به گزارش شانا، گازپروم نِفت، چهارمین شرکت نفتی روسیه است، که به عنوان شرکت تابعه و بخش عملیات نفتی شرکت دولتی گازپروم فعالیت می کند.

این شرکت در سال ۱۹۹۵ میلادی در پی ادغام سه شرکت نفتی روس و تحت نام سیب‌نفت، از سوی شرکت روسنفت راه‌اندازی شد. سپس در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ طی فرآیند خصوصی‌سازی، سهام این شرکت از سوی رومن آبراموویچ و بوریس برزوفسکی خریداری شد، که سرانجام در سپتامبر ۲۰۰۵ معادل ۷۵٫۷ درصد از سهام آن، به ارزش ۱۳٫۱ میلیارد دلار، به‌وسیله گازپروم خریداری و در ماه مه ۲۰۰۶ نام آن به گازپروم‌نِفت تغییر یافت.

این شرکت هم اکنون ۱۰ درصد از سهم بازار استخراج نفت و معادل ۱۴٫۶ درصد از بنزین روسیه را تولید می‌کند و به عنوان سومین شرکت پالایش نفت روسیه شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی شرکت گازپروم نفت در شهر سن پترزبورگ، روسیه قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن، بورس مسکو و بورس فرانکفورت معامله می‌شود. هم‌اکنون شرکت گازپروم با در اختیار داشتن ۹۶ درصد از سهام گازپروم نفت، مالک اصلی آن به‌ شمار می‌آید.

منبع: شانا

۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۳۰
تعداد بازدید : ۴۷۵