گرامیداشت روز جهانی دریانوردی امسال در شهریور

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی امسال به دلیل همزمانی این روز با ایام محرم 21 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در تاریخ 21 شهریور ماه، دومین جشنواره دریا و دومین نمایشگاه عرضه محصولات و دستاوردهای ارگان‎های دریایی کشور نیز در  23 و 24 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به خبرنگار مارین تایمز گفت: هر ساله مراسم گرامیداشت روز و هفته جهانی دریانوردی که مطابق با هفته اول مهر ماه است در ایران و کشورهای دیگر برگزار می‎شود که امسال در ایران به دلیل همزمانی با ایام محرم حسینی  این مراسم روز 21 شهریور ماه با حضور مسوولان دولتی، مقامات لشکری و کشوری و فعالان عرصه حمل و نقل برگزار خواهد شد.

محمد راستاد اظهار کرد: در این مراسم از دریائیان نمونه کشور شامل دریائیان نمونه، مدرس نمونه دریایی، پژوهشگر  نمونه، پیشکسوت نمونه دریایی، ایثارگر نمونه، شرکت پایانه‌دار نمونه، شرکت کشتیرانی نمونه، شرکت نمایندگی کشتیرانی نمونه، رسانه برتر دریایی نمونه، خبرنگار نمونه، فعالان سنتی جستجو و نجات دریایی نمونه، صنایع دریایی نمونه، بازرس نمونه دریایی و فعال نمونه تامین امنیت دریایی تقدیر خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در این مراسم ضمن قدردانی از جانفشانی و دلاوری‎های شجاعانه مرحوم کاپیتان جنبد که یکی از کاپیتان‌های نمونه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود تقدیر به عمل می‎آید و لوح تقدیر دبیرکل IMOاز این فقید به خانواده وی تقدیم می‎شود.

راستاد افزود: علاوه بر این، روز 23 شهریور ماه نیز به مناسبت روز جهانی دریانوردی "دومینجشنواره دریا" در بوستان مشاهیر تهران با هدف ترویج فرهنگ دریایی در کشور برگزار می‎شود که شرکت‎ها، نهادها و سازمان‎های مختلف دریایی کشور در این جشنواره حضور دارند و در جهت آشنایی مردم با فعالیت‎هایی دریایی برنامه‎هایی را پیش بینی کرده‎اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‎های متنوعی که در این جشنواره تدارک دیده شده است، سازمان شیلات ایران نیز نسبت به برگزاری "جشنواره غذای دریایی" اقدام کرده است.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ نخستین دوره این جشنواره به همت و ابتکار سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد میهمان خارجی نداریم، گفت: با اینحال پیش‎بینی می‎شود همایش ارگان‌های دریایی و نمایشگاه بین‎المللی فرصت‎های سرمایه‌گذاری دریایی ایران که در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد مورد استقبال ویژه میهمانان و بازدید‎کنندگان خارجی قرار گیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه افزود: با وجود اینکه امسال مراسم روز جهانی دریانورد در ایران زودتر از کشورهای دیگر برگزار می‎شود اما پیام دبیرکل IMOبرای ما ارسال شده است و در حال ترجمه برای قرائت در مراسم است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‎های یادشده و همزمان با دومین جشنواره دریایی کشور، 23 و 24 شهریور ماه نیز "دومین نمایشگاه عرضه محصولات و دستاوردهای ارگان‎های دریایی کشور" در بوستان مشاهیر برگزار می‎شود که شامل بخش‌های سرمایه‌گذاری، صنعت، مخابرات و الکترونیک، خدمات، گردشگری، ورزش، توسعه سواحل، محیط زیست، علمی و نوآوری، استانداردسازی، ساختاری، اطلاع‌رسانی، دفاعی، و آبزیان است.

گفتنی است؛ سازمان بین‌المللی دریانوردی هفته آخر سپتامبر همزمان با هفته اول مهر را هفته دریانوردی اعلام کرده و از همه کشورهای عضو درخواست کرده است در یکی از روزهای این هفته روز جهانی دریانوردی را گرامی بدارند.

۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۲۲
تعداد بازدید : ۳۳۲