گفتگوهای جدید ایران و ژاپن برای ساخت پتروشیمی دهدشت

گفتگوهای جدید ایران و ژاپن برای ساخت پتروشیمی دهدشت
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از مذاکره با کنسرسیومی متشکل از شرکت های ژاپنی برای ساخت پتروشیمی دهدشت خبر داد و گفت: همزمان با ژاپنی‌ها، شرکت‌هایی از چین و کره جنوبی هم برای سرمایه گذاری در این طرح پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس مهندس عادل نژادسلیم در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره آخرین وضعیت احداث پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن شاخه دنا، گفت: پس از تعیین تکلیف و شتاب گرفتن ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی گچساران، برنامه‌ریزی برای شتاب دادن ساخت پتروشیمی دهدشت آغاز شده است.
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه هم اکنون با پیشرفت ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس عملا وضعیت تامین خوراک پتروشیمی گچساران تعیین تکلیف شده و پتروشیمی گچساران هم خوراک طرح‌های پلی‌اتیلنی مسیر خط لوله اتیلن شاخه دنا از جمله پتروشیمی دهدشت را تامین می کند، تصریح کرد: برای ساخت طرح‌های پتروشیمی ابتدا از بخش بالادستی و تامین کننده خوراک فعالیت‌ها آغاز شده است.
نائب رئیس هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با یادآوری اینکه پتروشیمی دهدشت از ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین برخوردار است، تاکید کرد: به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی هستیم.
این مقام مسئول با اعلام اینکه طرح پتروشیمی دهدشت به صورت EPCF ساخته می شود و فاینانس آن هم باید توسط سرمایه گذاران خارجی تامین شود، افزود: تاکنون کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ژاپنی همچون میتسویی و ماروبنی برای حضور در این طرح پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند.
مهندس نژادسلیم با یادآوری اینکه همزمان با ژاپنی‌ها، شرکت‌هایی از چین و کره جنوبی هم برای سرمایه گذاری در این طرح پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه سرمایه گذاری در طرح پتروشیمی دهدشت حدود 600 میلیون یورو است.
۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۲۶۰