لاریجانی: از سرمایه گذاری آفریقای جنوبی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی استقبال می‌کنیم

لاریجانی: از سرمایه گذاری آفریقای جنوبی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی استقبال می‌کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که از مواضع آفریقای جنوبی در احقاق حق مردم فلسطین تشکر می‌کنم گفت: امیدوارم این سفر به گسترش روابط دو جانبه دو کشور برای تحقق اهداف تجاری منجر شود.

به  گزارش اوپکس به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک خود با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی اظهار کرد:  امروز رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی بر  اساس دعوتی که از ایشان به عمل آمده به ایران آمدند و طی دو دهه گذشته همیشه روابط دوستانه و خوبی بین دو کشور وجود داشته و رایزنی‌ها در مسائل مهم بین‌المللی بین این دو کشور ساری و جاری بوده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ایران گشایش‌هایی را در زمینه‌ی توسعه روابط دو جانبه به وجود آورد و سقف قابل قبولی در روابط تجاری دو کشور منظور شد و امروز نیز مذاکرات خوبی در زمینه‌ی سرمایه گذاری دو کشور با رئیس پارلمان آفریقای جنوبی داشتیم.

رئیس قوه مقننه افزود:‌ به ویژه در زمینه تولید انرژی و برق ایران می‌تواند سرمایه گذاری کرده و به آفریقای جنوبی کمک کند و ما از سرمایه گذاری این کشور در زمینه‌ی نفت و گاز و پتروشیمی هم استقبال می‌کنیم. ضمن این که در نشستی که داشتیم مباحثی هم در مورد همکاری‌ها در زمینه‌ی حمل و نقل مطرح شد.

رئیس مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات موضوع موردتوجه طرفین در ملاقات انجام شده بود ضمن این که بنده لازم می‌دانم مجددا اظهار کنم که از مواضع آفریقای جنوبی در احقاق حق مردم مظلوم فلسطین تشکر می‌کنم.

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفر کمک شایانی به گسترش روابط دو کشور و فراهم کردن زمینه برای تحقق اهداف تجاری باشد، و همکاری‌های پارلمانی دو کشور نیز برقرار باشد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۴۲۴